דיווחים: דיוויד בקהאם נפל קורבן למתקפת כופרה

האקר גנב 18.6 מיליון מסמכים, בהם מיילים מביכים על הכוכב הבריטי, ופרסם אותם משלא קיבל תשלום ● המשטרה פתחה בחקירה ובקהאם שכר מומחי סייבר

דיוויד בקהאם. צילום: BigStock

דיוויד בקהאם, אחד הסלבס המפורסמים בעולם, נפל קורבן למתקפת כופרה, שבמסגרתה האקרים חשפו 18.6 מיליון מסמכים, בהם מיילים מביכים. זאת, לאחר שהם פרצו למחשבים של Doyen Sports מפורטוגל, חברה אחות לחברת יחסי הציבור של בקהאם, שלפו מהם תכתובות שהכוכב היה שותף בהן ודרשו תשלום בתמורה. המשטרה פתחה בחקירה ובקהאם שכר מומחי סייבר.

דובר מטעם בקהאם אישר כי החשבון נפרץ והגדיר את המיילים שדלפו "פרטיים". הפורץ מגיע ככל הנראה ממזרח אירופה או מאחת המדינות הסובייטיות לשעבר. Doyen Sports קיבלה הודעה על הפריצה ומידע שלפיו ההאקר פרץ לחברות אחרות בעולם הספורט – סוכנויות שחקנים ומשרדי רואי חשבון שמתמחים בעולם זה.

המיילים הודלפו לאחר ש-Doyen Sports סירבה לשלם ופנתה למשטרת פורטוגל. ההאקר העביר את התכתובות, על פי החשד, ל-European Investigative Collaborations, רשת של עיתונאים, שבחנו אותן בחודשים האחרונים ופרסמו אותן באתרים אירופיים בשבוע שעבר, לרבות Football Leaks – ה-"ויקיליקס" של עולם הספורט. משם הגיע המידע לעיתונות הבריטית הממוסדת אך צהובה, שחשפה אותו בפירוט החל משבת.

"בקהאם רצה לקבל תואר אבירות"

בין היתר, נחשפה תכתובת מ-2013 בין בקהאם לבין חברת יחסי הציבור שלו, שבו הוא מביע תסכול על כך שלא קיבל תואר אבירות ממלכת בריטניה – בעוד שסלבס אחרים כן. הוא כתב כי "זה מגעיל ואם להודות על האמת, אם הייתי אמריקני הייתי מקבל משהו כזה כבר לפני 10 שנים".

המיילים אף מראים מה הוא היה מוכן לכאורה לעשות כדי להגיע לתואר האבירות, כולל לרתום את פעילות הצדקה שלו לשם כך, ופרטים כספיים על עבודתו כשגריר מטעם ארגון יוניצ"ף (Unicef) של האו"ם.

ביום ב' בלילה פרסם הדיילי מייל (Daily Mail) כי בקהאם שכר את שירותיה של חברת הסייבר הלונדונית Marclay Associates, כדי לנסות לעלות על זהותו של ההאקר. החברה מנוהלת על ידי ג'ייק הוקלי, שעבד בעבר עבור הממשלה הבריטית. מקור המקורב לבקהאם אמר לדיילי מירור (Daily Mirror) כי הוא ואנשיו "לוקחים את המקרה ברצינות רבה ושכרו את האנשים הטובים ביותר בעסק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים