טוויטר מפשילה שרוולים לסבב נוסף של מלחמה נגד הטרדות ברשת

למרות שלל מאמצים שהכניסה הרשת המצייצת לאורך השנה החולפת, עדיין "חוגגות" בה התעללות והטרדות קונסיסטנטיות, שגורמות לנטישתה על ידי רבים ● כעת עושים קברניטיה ניסיון נוסף לטפל בתופעה

ממשיכה לנסות למנוע הפצת פייק-ניוז. טוויטר

טוויטר (Twitter) אולי לא מספקת למשתמשיה יכולת להרבות במילים, אבל נחשבת ככזו שכן מאפשרת לאנשים להתבטא בה באופן שעלול להטריד או אפילו להתעלל באחרים, מתוך כוונה להטריל או סתם כחלק מהתבטאות גסת רוח. ככזו, היא זוכה לביקורת רבה על התנהלותה.

לאחרונה התחייב מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, ל"גישה חדשה לחלוטין להטרדות", וזאת בעקבות הביקורת ותחת לחץ כבד להפגין סוף סוף צמיחה של החברה בוול סטריט (Wall Street).

גם אד הו, סגן נשיא מחלקת ההנדסה של החברה, הבטיח בשבוע שעבר כי טוויטר תמשיך להשקיע במאבק בהטרדות וטען כי תפעל כך "עד שנצליח להביא להשפעה משמעותית שאנשים יוכלו להרגיש".

ניסיונות חסרי הצלחה לאורך כל השנה

לפני שנה בדיוק הכריזה טוויטר על החלטתה להקים קואליציה עם קבוצות של מומחים חיצוניים, במטרה לתכנן את השירות והמדיניות שלה כך שיאפשרו פחות התעללות וירטואלית בין משתמשים, ובמקביל לעודד את חזרתם לפעילות של מי שפרשו מהרשת המצייצת לאחר שסבלו מתקריות של הטרדה והתעללות.

בחודש נובמבר האחרון נקטה טוויטר בצעדים חריפים כנגד דברי שטנה, החל מכך שהקלה על הדרך לדווח אודות תקריות ועד להדרכת מחנכים בכל הנוגע בהתנהגות שמפרה את כללי המקום. משתמשי טוויטר גם צברו את היכולת להשתיק מילים וביטויים, אפילו שיחות שלמות, אם הם לא רוצים לקבל הודעות עליהם. אלא שפעולות אלו לא הספיקו ככל הנראה.

סט עדכונים חדש ומוקפד

כתוצאה מלקחי העבר, גם ההבטחות הנוכחיות של דורסי והו זוכות לספקנות מצד מבקרים, אבל נדמה שטוויטר מצידה מנסה להוכיח הפעם כי היא דואגת ביותר רצינות לבטיחות בפלטפורמה, וזאת באמצעות סט חדש של עדכונים, שהחלו להיכנס לתוקף ברשת החברתית מאתמול (ג').

השינויים הללו אמורים, לטענת טוויטר, להעניק למשתמשים יותר שליטה על מה שהם רואים במהלך שהייתם בה. החידוש המרכזי יגרום לכך שמי שהושעו לצמיתות מטוויטר בעבר לא יוכלו עוד ליצור חשבונות חדשים ולשוב אליה, בהתמקדות בחשבונות שנוצרים "רק כדי להתעלל להתנכל", כך כתב הו בהודעה שפרסם בבלוג החברה.

בנוסף יכנס לפעולה כלי "חיפוש בטוח", שיציג בפני משתמשים תוצאות המסירות טוויטים שמכילים תוכן "רגיש", כמו תמונות אלימות או פורנוגרפיות, או שפה או ציוצים שמגיעים מחשבונות חסומים או מושתקים. טוויטר גם תפעל לזהות ולמוטט, כך היא מבטיחה, תגובות לציוצים שהן בעלות פוטנציאל להיתפש כמתעללות, מטרידות או פשוט בעלות "רמה נמוכה" של התבטאות.

חופש הביטוי נרמס בגלל ההתעללות

"אנחנו מאמינים בחופש הביטוי ובכך שאנשים יזכו ביכולת לראות את כל הצדדים של כל נושא. כל זה עומד בסכנה כאשר התעללות והטרדה חונקים ומשתיקים את הקולות האלו. לא נסבול את זה ואנחנו משיקים מאמצים חדשים כדי לעצור את הדבר", הבטיח הו.

בשבוע שעבר הודיעה טוויטר, שנושא ביטחון המשתמשים על הפלטפורמה שלה מעסיק אותה במיוחד, וכי מעתה ניתן יהיה לדווח על ציוצים שהזכירו אותם גם אם נחסמו על ידי משתמש. גורמים רשמיים מבטיחים עוד עדכוני בטיחות שיגיעו בשבועות קרובים.

דיסני – חשש מפני הצקות בשירות

ההטרדות וההתעללות הרבות ברשת החברתית המצייצת גובים ממנה מחיר כבד, שניכר גם לנוכח דיווחיה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי, שאותם מסרה הרשת באחרונה. תאגיד וולט דיסני (Walt Disney) החליט להפסיק את הצעותיו בעבור רכישת טוויטר, וכחלק מהסיבות לכך הוא ציין את החשש מפני הצקות בשירות. חוסר העניין מצד קונים פוטנציאליים רבים הגביר את הלחץ על הנהלת טוויטר, אשר חווה כבר מזה זמן מה ירידה בפופולריות שלה בוול סטריט.

מנכ"ל טוויטר לשעבר, דיק קוסטלו, הביע לאחרונה צער על כך שלא פעל בצורה אגרסיבית בכדי לבער תוכן פוגעני בטוויטר כבר לפני שנים. "הלוואי שיכולתי להחזיר את הגלגל לאחור ולשוב לשנת 2010 כדי להפסיק את ההתעללות בפלטפורמה על-ידי יצירת סרגל אמות מאוד ספציפי בנוגע לדרך ההתנהגות בה", אמר קוסטלו בשבוע שעבר במהלך פסגת Upfront בלוס אנג'לס. "אני לוקח אחריות על כך שלא אחזתי את השור בקרניו".

אז נכון שבשנה שעברה שיפרה טוויטר את המערכת שלה שמיועדת לדיווחים על התעללות וכאמור גם כינסה יועצי חוץ המתמחים בנושאי בטיחות לעזרתה, אבל כעת, ולנוכח הלחצים הפיננסיים המובהקים, נראים דורסי והו נחושים במיוחד להשלים את מה שלא עשה קוסטלו בזמנו ולעצור את השור הזועם האנושי ממירוץ האמוק שלו. נקווה שהפעם הצלחתם תהיה מובהקת ומוחשית בהרבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים