יוטיוב תאפשר למשתמשים להעלות שידור חי מהנייד

אם יש לכם לפחות 10,000 עוקבים ואתם מעוניינים בכך, תוכלו מעכשיו לשדר בלייב ברשת סרטוני וידיאו, מה שעשוי להגדיל עוד יותר את מספר האנשים שצופים בערוץ שלכם, או להיפך

מצנזרת מציאות? יוטיוב

יוטיוב (YouTube) מתחילה להעניק יכולות לייב סטרימינג בניידים לכל וי-לוגר – זאת אומרת לבעל ערוץ סרטוני וידאו ביוטיוב – שיש לו יותר מ-10,000 מנויים, או כמו שהם נקראים בעגה המקומית, סאבים.

במסגרת עדכון לאפליקציה, כל יוצר יוטיוב בעל קהל מעריצים גדול מספיק יוכל להתחיל להזרים שידורים חיים מהסמארטפון או הטאבלט שלו ישירות לרשת. יוטיוב אומרת כי בסופו של דבר תורחב התכונה ותגיע לכל המשתמשים.

נכון להיום יש כ-100 וידאו-בלוגרים שמפיצים את משנתם ושאר פרפראות באמצעות אתר האינטרנט או האפליקציה של יוטיוב. דמויות אלו הפכו לאושיות אינטרנט מוכרות שממש עושות כסף, והרבה, מהערוצים שלהן.

בין הווי-בלוגרים המפורסמים והעשירים ביותר נכללים למשל זואלה – כוכבת הרשת הבריטית שמציגה נושאי איפור ולייף סטייל – וכוכב המשחקים פיודיפאי, שמתגאים במספר הכמעט דמיוני של יותר מ-53 מיליון מנויים.

אפשרות לעשות עוד כסף

כל אלו עשו את הפרסום שלהם באמצעות העלאת סרטונים מוכנים שצולמו ונערכו מבעוד מועד. אלא שכעת מוסיפה הרשת שנמצאת בבעלות גוגל (Google) את האפשרות לשידור חי, בתקווה לשדרוג הרגלי הצפייה של מעריצי כוכבי היוטיוב והגדלתם עוד יותר.

"זוהי השקה שתשים את הכוח של סטרימינג בשידור חי בידי מאות או אלפי יוצרים מוכשרים, תיתן להם דרך אינטימית וספונטנית יותר לחלוק את מחשבותיהם, חייהם והיצירתיות שלהם", הודיעה פלטפורמת הווידיאו בפוסט שהכריז על התכונה ופורסם בבלוג החברה.

בנוסף, ולא פחות חשוב, יוטיוב הודיעה גם על דרך חדשה בעבור יוצריה להרוויח כסף מהשידורים החיים שלהם, וזאת באמצעות שירות הודעות משופר שהיא מכנה סופר-צ'אט (Super Chat), שדרכו יוכלו הסאבים והצופים בווידיאו לשלם בכדי להדגיש הודעה שהם מעוניינים לפרסם בחלון הצ'אט שנפתח במהלך השידור, ולשמור אותה נעוצה שם למשך פרק זמן של עד חמש שעות.

לכתוב הודעות מושכות עין בצ'אט בתשלום

המשתמשים יוכלו להזין את הסכום שהם מוכנים לשלם על הודעות פרסום אלו וכדי להצמיד את המסר שלהם. סופר-צ'אט יאפשר לצופים הזדמנות להוסיף פלייר ויזואלי קטן לצ'אטים שלהם, ויעניק ליוצרים דרך חדשה לשמור על קשר עם האוהדים שלהם, ובמקביל להרוויח קצת כסף מהצד, כך הבהירה החברה.

בפני יוטיוב עומדת תחרות גדולה בכל הנוגע בגזרת הסטרימינג. שלוש פלטפורמות המדיה החברתית הגדולות – פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter) ואינסטגרם (Instagram) – הציגו גם הן לאחרונה אפשרות לשידורים חיים, שמספקים למשתמשיהן אפשרות לשדר ישירות מהיישומים שלהן.

ואולם יתכן כי ליוטיוב יהיה יתרון קל עקב היותה רשת ייעודית לסרטונים, וכזו שיש בה כבר כוכבים ענקיים שנוהגים לדבר אל מעריציהם בסרטונים על נושאים מאוד ספציפיים ופופולריים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים