רכישת ענק: סיסקו קונה חברת תוכנה ב-3.7 מיליארד דולר

הרכישה של AppDynamics היא חלק מההליכה של ענקית הרשתות לכיוון התוכנה ● פרשנים מעריכים שסיסקו הושפעה מהודעתו של הדייר החדש בבית הלבן, דונלד טראמפ, שמתכוון לתמרץ חברות אמריקניות ש-"יחזירו הביתה" כספים שהן משקיעות מעבר לים

סיסקו

סיסקו (Cisco) הודיעה על רכישת חברת התוכנה AppDynmics תמורת 3.7 מיליארד דולר. מדובר באחת הרכישות הגדולות של הענקית בשנים האחרונות, והסיכום בין החברות התרחש יום לפני ש-AppDynamics הייתה אמורה לצאת לבורסה. לפי ההערכות, היא קיוותה לגייס באמצעות ההנפקה סכום של כ-1.7 מיליארד דולר.

"העובדה שהחברה הייתה בתהליך היציאה להנפקה שלה ייצגה חלון הזדמנויות בו היינו צריכים לקבל החלטה, וזה מה שעשינו. רכישת החברה מתאימה במדויק לכיוון אליו צועדת סיסקו בטווח הרחוק ולמעבר שלה לכיוון העולם התוכנה", אמר רוב סלבאגנו, סגן נשיא לפיתוח תאגידי בסיסקו.

AppDynamics מייצרת תוכנה שמנהלת אפליקציות ומנתחת את השימוש בהן ויש לה כ-2,000 משתמשים רשומים, ביניהן סיסקו עצמו, כמו גם נאסדא"ק ו-Nike. היא תשתלב בחטיבת האינטרנט של הדברים והאפליקציות של סיסקו, החטיבה בה שולבה ג'ספר (Jasper) – הרכישה הגדולה הקודמת של ענקית הרשתות.

לפי ההערכות, סיסקו שילמה מחיר גבוה מדי תמורת החברה, אך מצד שני תהיה לה השפעה חיובית ביותר על ההכנסות שלה ממכירת תוכנה. הערכה נוספת טוענת שמדובר בהשפעה של הנשיא החדש של ארצות הברית, דונלד טראמפ, שהודיע שיתמרץ חברות אמריקניות "להחזיר הביתה" כספים שהן משקיעות מעבר לים. ייתכן שהרכישה הנוכחית היא סימן לגל של חברות טכנולוגיה אמריקניות שרוכשות חברות טכנולוגיה אמריקניות אחרות, אומרים פרשנים.

העסקה, חלקה במזומן וחלקה במניות, אמורה להסתיים באפריל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים