מרכז חדשנות ליזמות טכנולוגית בתחום המכשור הרפואי והפארמה נפתח ברעננה

המרכז החדש הוא שיתוף פעולה ראשון מסוגו של עיריית רעננה, מט"י רעננה, עמותת הביו אקזקיוטיב פורום, בית איזי שפירא, בית החולים לווינשטיין ואסותא

גלי ויינרמן, מנהלת מדטק רעננה. צילום: שחר רוזליס

מדטק רעננה – מרכז ליזמות טכנולוגית בתחומי המכשור הרפואי והפארמה – יוצא בימים אלה לדרך.

המרכז הוא יוזמה של מנהלת העסקים רעננה ומט"י רעננה, שאיגדו את בעלי העניין המרכזיים בתחומים אלה הפועלים בעיר, וביניהם בית חולים לווינשטיין, המרכז הרפואי אסותא, בית איזי שפירא ועמותת הביו אקזקיוטיב פורום, שיהיו הראשונים להיכנס למרכז היזמות עם שמונה מיזמים בתחום הביומד.

אקו-סיסטם שצמא להזדמנות ליצור קהילה

את המרכז תנהל גלי ויינרמן, מנהלת ויזמית בתחום הביומד הבינלאומי, והוא נועד לספק מענה לחברות וסטרט-אפים בתחום המדיקל הפועלים בישראל, ולסייע בפיתוח פתרונות ייעודיים בתחומי המכשור הרפואי, נגישות, שיקום ופארמה.

"מתחם מדטק נועד לשמש כתובת ליזמים ולאנשי תעשיית מדעי החיים, שבה יוכלו להכתיב ולמדוד את הדופק של טכנולוגיות העתיד בעולם הרפואי. מדובר במיזם ראשוני וייחודי מסוגו לתחום המדיקל, שעתיד להוות בית בעבור יזמים אלו, ומקור להשראה ויעד מקצועי לכלל התעשייה", אומרת ויינמן ומוסיפה, "בשילוב עם ניסיונה העשיר של מט"י רעננה נוכל לתת פתרון מקיף ומדויק לאקו-סיסטם שצמא להזדמנות ליצור קהילה".

מט"י רעננה תביא אל תוך המיזם את ניסיונה בטיפוח היזמות הטכנולוגית, ומנהלת העסקים רעננה – שהתמחתה בפיתוח יזמיות טכנולוגיות וסטרט-אפים – תתרום את מעטפת הלווי והתמיכה ליזמים שיצטרפו למרכז, לצורך מינוף פעילותם. המרכז ישיק גם תכניות הכשרה ליזמים וסטרט-אפים בתחומי מדעי החיים והנגישות.

בשורה ליזמים ומפתחים בתחום

רואי דינוביץ', ראש מנהלת העסקים רעננה, מספר על הקמת המרכז "יצאנו לדרך לפני שנתיים במטרה להקים פורום של בעלי עניין בתחום היזמות הטכנולוגית הרפואית, ולשמחתי הצלחנו לרתום את החברות והארגונים הגדולים ביותר הפועלים ברעננה בתחום להקמת פורום מקצועי. הקמת המרכז מהווה נקודת ציון חשובה ובשורה ליזמים ומפתחים בתחום זה".

הקמת המרכז דווקא ברעננה קשורה לעובדה שהעיר מיתגה עצמה בשנים האחרונות כמרכז עסקי לחברות היי-טק מהמובילות מסוגן בארץ ובעולם, וביניהן חברות וסטרט-אפים בתחום הרפואי.

החברה האחרונה לאמץ את העיר היא חברת טבע, שהמטה הבינלאומי החדש שלה נבנה בימים אלה ברעננה, ויאכלס מעל 3,000 עובדים. טבע מצטרפת לשורה של ארגונים וחברות בתחום הרפואי, שכבר קיימים ופועלים בעיר, ושביניהם ניתן להזכיר את בית החולים לווינשטיין בתחום השיקום, בית איזי שפירא, המספק מענה לבעלי צרכים מיוחדים, חברת אלי לילי (Eli Lilly) הבינלאומית, Smart Medical Systems ו-SANARA, החממה המשותפת של טבע ופיליפס (Philips) – המשקיעה בסטארט-אפים ובחברות מכשור רפואי וטכנולוגיה רפואית. העיר, שהולכת ומתגבשת כמרכז היי-טק בינלאומי, ממצבת את עצמה כמרכז מבוקש גם בתחום הפארמה והמכשור הרפואי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים