מרכז הגנה חדש – בעדכון הגדול הבא של Windows 10

בעדכון החדש למערכת ההפעלה ייכללו בעיקר נושאי אבטחה וישולב בו מרכז הגנה חדש שפיתחה הענקית מרדמונד ● המרכז אמור להפוך משתמשים ליותר מודעים לנושא הכה חשוב של אבטחת המחשבים שלהם

עדכון חדש עם מרכז הגנה חדש. אילוסטרציה: BigStock

מיקרוסופט (Microsoft) חשפה כי בעדכון הגדול הבא שלה ל-Windows 10, שיכונה Creators Update, היא תשלב מרכז הגנה חדש בשם Windows Defender Security Center.

לפי החברה, יישום זה אמור להקל על המשתמשים בכל מה שקשור לתפעול האבטחה במחשב שלהם, וכן להבין טוב יותר את מאפייני האבטחה שמגנים כבר כיום למעשה על מחשבים שבהם מותקנת Windows 10, כולל הגנה גם על השכבה הראשונה מעבר למחשב עצמו, קרי הגנה על הקשת והגנת הפיירוול (Firewall).

המערכת תספק מידע מעודכן, וכן הצעות לפעולה, בחמישה תחומי אבטחה עיקריים. כך, למשל, ניתן יהיה לעקוב אחר הסקירות של תוכנת האנטי וירוס שמותקנת במחשב, בין אם מדובר ב-Windows Defender Antivirus (שמגיעה כחלק ממערכת ההפעלה) ובין אם מדובר בתוכנית צד שלישי, שמשתפת פעולה עם השילוב בלוח החדש הזה. בנוסף ניתן יהיה לבדוק היסטוריה, וכן להפעיל את הסריקה ישירות מהלוח.

הגדרות משפחתיות יאפשרו ניטור פעילות הילדים

כן תאפשר המערכת העדכנית לעקוב אחר הגדרות ה'משפחתיות' של המחשב, בכדי לוודא בקרה על הפעילות המקוונת של הילדים, ועל היכולות שלהם לרכוש אפליקציות ו/או משחקים באופן מקוון. זאת בנוסף לאפשרות החדשה לעקוב מהמסך אחר המצב של התקנים אחרים שנמצאים בידי בני המשפחה. גם בדיקה, כאמור, של מצב התקינות של הרשת תהיה זמינה, כמו גם בחינת המצב הנוכחי של הפיירוול ושל רשימת היישומים החסומים מפני העברת מידע.

אפשרות חדשה נוספת תהיה לבחון מהלוח מה המצב של המחשב עצמו, החל מאיתור מנהלי התקנים לא תקינים שזקוקים לעדכון, דרך מצב הסוללה ועד המקום הפנוי בכונן הקשיח. מי שירצה יוכל אפילו לבצע משם התקנה חדשה של Windows 10, תוך שמירה על הקבצים האישיים הקיימים.

"המטרה שלנו עם המרכז החדש היא לעזור לכם להיות יותר מיודעים ולהפוך את האבטחה לפשוטה יותר. חשוב לנו במידה שווה שתהיו מוגנים כברירת מחדל וכן שתמשיכו להיות מוגנים כל הזמן – ולא תתנו הזדמנות לחבר'ה הרעים לפגוע בכם", נכתב בפוסט שפורסם בבלוג החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים