חשבונות הטוויטר של משרד הפנים האמריקני נסגרו על ידי הממשל

לאחר שבאחד מחשבונות המשרד שותף ציוץ שבו תמונה של הקהל בהשבעת הנשיא טראמפ ומולו צילום זהה מלפני שמונה שנים מהשבעת אובמה, התקבלה הוראה חד משמעית מ-"למעלה": "סגרו את כל החשבונות עד שתתקבל הוראה אחרת"

לא נעים. באג בתכונת fleets החדשה של טוויטר

משרד הפנים האמריקני נצטווה בסוף השבוע לסגור את חשבונות הטוויטר (Twitter) הרשמיים שלו. ההחלטה התקבלה לאחר שחשבון שירות הפארקים הלאומיים שיתף שני ציוצים עם תמונות שבהן נראו מחדש השבעתו של הנשיא דונלד טראמפ, שבה צפה קהל קטן יחסית, ומנגד השבעתו עמוסת קהל ההמונים של ברק אובמה, מלפני שמונה שנים. את הדברים דיווח לראשונה אתר Gizmodo.

"כל הלשכות והמחלקות קיבלו הוראה מהממשל הנכנס לסגור את פלטפורמות טוויטר מיד ועד להודעה חדשה", נכתב בדוא"ל שהופץ לעובדי שירות הפארקים ביום ו' בצהריים, ושנחשף ב-The Post.

המייל גם תיאר את הדברים כ"הוראה דחופה", ונכתב בו כי חובה על מנהלי המדיה החברתית לסגור את החשבונות "עד קבלת הוראה אחרת". למשרד הפנים האמריקני יש עשרות חשבונות טוויטר רשמיים בשל האגפים המרובים שלו ו-10 הלשכות, שכוללים בין השאר את שירות הפארקים, את מחלקת הדגים וחיות הבר ואת המחלקה הגיאולוגית של ארצות הברית.

השוו את ההמונים

כשטקס השבעתו של הנשיא טראמפ יצא לדרך ביום ו', שיתף עובד שירות הפארקים המעורב בהפעלת אמצעי המדיה החברתיים הרשמיים של השירות הפארקים ציוץ של הכתב בנג'מין אפלבאום (BCAppelbaum@) מהניו יורק טיימס (New York Times) שהראה את הקהל בטקס ההשבעה של אובמה אל מול מראה הקהל שהתכנס לצפות בהשבעה של טראמפ.

"השוו את ההמונים: ההשבעה מ-2009 בצד שמאל. ההשבעה מ-2017 בצד ימין", כתב אפלבאום. לאחר מכן שותף בחשבון הטוויטר של השירות ציוץ שני מגורם אחר, עם מסר דומה.

שיתוף של ציוץ בטוויטר היא דרך לחלוק עם אחרים מידע מעניין שנכתב על ידי גורם אחר. במקרה של הממשל בארצות הברית, המדיניות הנהוגה היא שלא משתפים ציוצים (או כמו שהפעולה מכונה באנגלית – retweeting) שאינם עומדים בקו אחד עם מדיניות המשרד הראשי. במקרה הזה, שירות הפארקים לא עמד בכללים אלו, או שהסיבה לחסימת הדפים היא שמישהו חשש שפרסום תמונת הקהל הקטן יחסית ירגיז את הממשל החדש של טראמפ.

ציוצים תועים או חשבונות שנפרצו?

לא ברור מיהו הגורם במשרד הפנים שנתן את ההוראה לאסור על ציוצים מאגפי המשרד השונים. נכון לעכשיו מנוהל משרד הפנים באופן זמני על ידי צוות של עובדי מדינה, בזמן שהסנאט שוקל מי יאייש את התפקידים הרבים בו. המשרה הבכירה ביותר כבר נתפסה על ידי מי שנבחר על ידי טראמפ לתפקיד שר הפנים – ריאן זינק,  שהיה בעבר מפקד יחידת אריות הים וחבר קונגרס במונטנה.

בכיר ממשלתי שמכיר את עמדת הממשל החדש אמר כי משרד הפנים חוקר אם השיתופים נעשו במכוון והיו ציוצים "תועים", או "האם כבר נפרצנו", במובן של פריצת סייבר שהביאה לשיתוף. העמדה שהביאה לסגירת החשבונות נבעה מ"זהירות" עד שהמשרד ישלים את בדיקת חשבונות הטוויטר, אמר הבכיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים