ארצות הברית תובעת את אורקל אמריקה בטענה לאפליה גזעית ומגדרית

החטיבה האמריקנית של ענקית התוכנה מואשמת שהפגינה גם בהליך שכירת העובדים וגם בתשלום המשכורות - יחס לא שוויוני, שהתאפיין בהעדפת גברים על פני נשים וכן באפליה על רקע מוצא

אפליה גזעית ומגדרית? לא בבית ספרי! דוד סם נגד אורקל. אילוסטרציה: BigStock

משרד העבודה של ארצות הברית תובע את אורקל אמריקה (Oracle America) – חטיבה של אורקל (Oracle) – בטענה כי ענקית הטכנולוגיה שילמה באופן שיטתי לעובדיה שהם זכרים לבני עור – יותר מאשר לעובדים אחרים, ואף העדיפה שלא כדין מועמדים אסייתים כשעסקה בגיוס עובדים.

בתלונה שהגיש המשרד לשופט מנהלי בוושינגטון, נאמר כי על החברה נאסר להיות מעורבת באפליה גזעית בכל דרך שהיא בהתחשב במאות מיליוני הדולרים שהיא מקבלת בתור קבלנית של הממשל הפדרלי.

מותקפת ממניעים פוליטיים

דוברת החברה, דברה הלינגר, הודיעה בהצהרה לתקשורת כי הטענות שמופנות כנגד אורקל הן חסרות בסיס ונובעות "ממניעים פוליטיים", וכי החלטות התעסוקה בחברה מתקבלות על בסיס ניסיון וכישרון. "אורקל מעריכה גיוון והכלה והיא מעסיקה אחראית המספקת הזדמנות שווה וחיובית", נכתב בהצהרה.

בתלונתו ציין משרד העבודה כי אורקל שילמה לעובדים לבני עור ממין זכר במטה שלה ברדווד שבקליפורניה יותר מאשר לעובדות לא לבנות שהועסקו באותן משרות בדיוק, וזאת גם כאשר נלקחים בחשבון ניסיון וותק.

משרד העבודה גם ציין בתלונה כי במהלך החקירה בנושא, שהחלה עוד בשנת 2014, סירבה אורקל לשתף פעולה ולספק מידע רלוונטי על נהלי השכר שלה. במקביל, כך על פי התלונה, העדיפה אורקל להעסיק מועמדים שמוצאם אסייתי – במיוחד ממוצא הודי – בפיתוח מוצר ובתפקידים טכניים, יותר מאשר מחפשי עבודה שחורים, לבנים או היספנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים