סרטוני פורנו מוזרמים דרך פרצה ביוטיוב

אתרים למבוגרים מנצלים ככל הנראה פרצה באתר שיתוף הווידיאו הענק בכדי להעלות חומרים בוטים לפלטפורמה שאינם משודרים דרכה אלא רק מתאחסנים עליה ● במפתיע, יוטיוב לא נשמעת נרגשת מהתופעה

מצנזרת מציאות? יוטיוב

ידוע לכל שהמדיניות של יוטיוב (YouTube) אוסרת על העלאת סרטי פורנו ואפילו סרטונים ארוטיים מדי אל האתר, שהתכנים בו מיועדים למה שמוגדר "כל המשפחה", זאת אומרת – יש בין משתמשיו ילדים, אנשים דתיים, וסתם משתמשים שאינם מעוניינים להיחשף לסוג זה של תוכן.

אלא שאתר החדשות TorrentFreak מצא שמספר אתרים העלו ליוטיוב סרטונים – שלא נראים בפועל ביוטיוב – אבל שכן ניתן לראותם באתרי צד שלישי. זאת אומרת שמדובר בניסיון לנצל את אתר הווידיאו העצום בכדי לארח על שרתיו את ספריית הווידיאו של אתרים אלו, ובחינם.

תוכן פרטי מיוטיוב משותף באתרי הפורנו

בתקנון של יוטיוב, שנמצאת בבעלות גוגל (Google), נכתב שמדיניותה של החברה היא "לאסור תוכן מיני מפורש כגון פורנוגרפיה". ואולם את סרטוני הווידיאו ניתן להעלות לאתר תחת ההגדרה "פרטי", שמונעת מהם להופיע בפומבי ביוטיוב או בתוצאות החיפוש.

הגדרה זו גם משביתה את פונקציית embed, שבדרך כלל מאפשרת את שיתופם של קטעי הווידיאו באתרים אחרים. עם זאת, דיווח TorrentFreak כי אתרים מסוימים מצאו דרך להפעיל סרטוני וידיאו שהועלו בחשאי ליוטיוב בשירותים החיצוניים שלהם, על ידי הזרמת הנתונים הגולמיים מכתובת הדומיין המופעלת על ידי גוגל: googlevideo.com.

בדיווח על התופעה ב-TorrentFreak נטען שלא ברור בדיוק איך האתרים הצליחו להגיע לתוצאה הזו, אבל שמדובר בהצלחה גדולה מבחינת אתרי הסקס, כיוון שאירוח סרטוני הפורנו שלהם בחשאי ביוטיוב מאפשר להם לשמור על עלויות נמוכות בתפעול, ובכך להגדיל את הרווחים ממכירת הגישה לסרטונים.

יוטיוב: תכנים מסומנים נסקרים – ויורדו

מפיק סרטי מבוגרים מקליפורניה סבור שייתכן כי הפרצה גם הייתה בשימוש לצורך אירוח של תוכן פיראטי אחר.

"מבצעי הפרות של זכויות יוצרים מנצלים הגדרות פרטיות לשיתוף סרטונים", אמרה חברת ההפקות Dreamroom Productions בהסבירה את התופעה, "הם מעלים ומאחסנים סרטונים, ומשתמשים בהם בחופשיות באתרי צד שלישי בכדי להרוויח".

חברת ההפקות מסרה כי גוגל הסירה עותקים מפרים של התוכן השייך ל-Dreamroom Productions לאחר שהחברה דיווחה לה על התופעה, אך הוסיפה כי התהליך אורך לפעמים עד שלושה שבועות. "יוטיוב צריכה להיות מודעת לכך. הם מאפשרים למצב להמשיך בכך שאינם סוגרים את הפרצה הזו", אמרה החברה.

בתגובה לדברים אמרה דוברת יוטיוב: "יש לנו צוותים ברחבי העולם הסוקרים תוכן שסומן, ללא קשר אם הוא פרטי, ציבורי או לא רשום. תוכן המפר את המדיניות שלנו יוסר במהירות". אלא שיש לתהות – מי מסמן כפוגעני תוכן שבכלל לא עולה ביוטיוב עצמה ומוגדר בפועל כפרטי בלבד?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים