ארבעה חודשים מאז תאונת "עמוס 6" – SpaceX ביצעה שיגור חדש ומוצלח

החברה שנוסדה על ידי אילון מאסק שיגרה אתמול לחלל את משגר הלוויינים פלקון 9, פרי פיתוחה, ועליו 10 לווייני תקשורת ● נמסר כי כל שלבי השיגור עברו בהצלחה וכי הלוויינים הגיעו ליעדם ללא תקלות

לא עוצר בדרך. אילוסטרציה: BigStock

SpaceX, שנוסדה על ידי היזם האמריקני אילון מאסק, שיגרה אתמול (שבת) 10 לווייני תקשורת לחלל. זאת, ארבעה חודשים מאז התאונה בה נהרס "עמוס 6", עת התפוצץ טיל הפלקון 9 עליו שוגר הלוויין הישראלי.

השיגור המוצלח אירע אתמול בקליפורניה בסביבות השעה 20:00 בערב (שעון ישראל). SpaceX שיגרה את משגר הלוויינים פלקון 9, פרי פיתוחה, ועליו 10 לוויינים.

לפי הודעת החברה, כל שלבי השיגור עברו בהצלחה וכי הלוויינים הגיעו ליעדם ללא תקלות. השיגור הוא חלק משיתוף הפעולה עם אירידיום תקשורת (Iridium Communications), לאחר שהשתיים חתמו על חוזה בשווי 468 מיליון דולר.

לפני ארבעה חודשים, ב-1 בספטמבר 2016, בעת שיגור לחלל מבסיס בפלורידה, התפוצץ משגר הלוויינים של החברה. "עמוס 6", לוויין התקשורת הגדול והמתקדם ביותר שנבנה בישראל, שאמור היה להחליף את "עמוס 2" ששוגר לפני 13 שנה ועתיד לסיים את תפקידו בקרוב, נהרס יחד עמו. מקור התאונה היה בפיצוץ בקופסת ההליום בתוך תא הדלק של הפלקון 9.

התקלה בשנה שעברה הובילה לנזקים שנאמדים בעשרות מיליוני דולרים. מיד לאחר מכן צללו מניותיה של החברה בבורסה, שמתקשה להתאושש מהנזק התדמיתי שנגרם לה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים