פרשת סנואודן: יותר ממיליון איש קוראים לאובמה לחון את המדליף

העצומה, שראתה אור בספטמבר האחרון, קוראת לנשיא ארצות הברית היוצא לחון את סנואודן, שמתגורר בימים אלו במקום מסתור ברוסיה ● אולם אובמה הצהיר כי המדליף יהיה חייב לעמוד בפני משפט - אך יזכה להליך הוגן

אדוארד סנואודן. צילום ארכיון: היץ' אט נונק, מתוך ויקיפדיה

יותר ממיליון איש חתמו עד כה על העצומה הקוראת לחנינת אדוארד סנואודן, לשעבר עובד בסוכנות לביטחון לאומי, NSA, שהדליף מידע חשאי על תכניות המעקב של ארגון הצללים.

העצומה, שראתה אור בספטמבר האחרון, קוראת לנשיא ארצות הברית ברק אובמה לחון את סנואודן, שמתגורר בימים אלו במקום מסתור ברוסיה.

סנואודן, עורך דינו בן ויזנר מהאיגוד האמריקני לחירויות אזרחיות, ACLU ופעילים נוספים, פתחו במאבק הפומבי לפני ארבעה חודשים. ואולם אובמה, שיעזוב את הבית הלבן בסוף השבוע הקרוב, הצהיר בנובמבר האחרון כי המדליף יהיה חייב לעמוד בפני משפט – אך אמר כי יזכה להליך הוגן.

ביוני 2013 הוגש נגד סנואודן כתב אישום בגין עבירות ריגול וגניבת מידע ממשלתי. עובד ה-NSA לשעבר עזב מיד לאחר מכן את ארצות הברית. הוא קיבל מקלט מדיני ברוסיה ומאז מתגורר בה.

בין היתר חשף סנואודן תכניות מעקב נרחבות אחרי טלפונים של אזרחים אמריקנים וריגול אחר תנועתם ברשת של אזרחים זרים הנכנסים לתחומה של ארצות הברית. בגין עבירות הריגול שבהן הואשם, עלול סנואודן להישפט לעד 10 שנים מאחורי סורג ובריח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים