האם רובוטים יקבלו בקרוב סטטוס של "אנשים אלקטרוניים"?

כמה חברים בפרלמנט האירופי טוענים שהגיע הזמן להתייחס למעמדם החברתי של הרובוטים, האנדרואידים והבוטים - כחלק מהחברה האנושית

2021 תהיה השנה שלהם? בוטים ורובוטים. אילוסטרציה: BigStock

האם אנחנו צריכים להתחיל להתכונן לימים שמוצגים בסרט "בלייד ראנר"? כנראה שהמציאות נצמדת לדמיון, כי כמה חברים בפרלמנט האירופי טוענים שצריכים להתייחס בקרוב למעמדם החברתי של הרובוטים, האנדרואידים והבוטים בחברה האנושית.

שליחים אלו קוראים להגדיר ולאמץ חוקים מתרימים, ואף להגדיר את המכונות החכמות הללו כ-'אנשים אלקטרוניים'.

מדובר על דיונים שצריכים להתחיל לפי דרישה שהוגשה בנייר עמדה במהלך 2016, שקורא להעניק לרובוטים הכי מתוחכמים שיכולים להתנהל בחיים אוטונומיים זכויות שונות, לצד מגבלות, כולל פיצוי על כל נזק שהם יכולים לגרום. עם זאת, לצד זה נייר העמדה מציין גם שליתר ביטחון יש לכלול בכל מכונה כזו גם מתג השמדה, כנראה מרחוק, או באמצעות מנגנון השמדה עצמית.

המהלך הזה כמובן מעורר גם התנגדות, והטענה העיקרית של המתנגדים היא שאין להעניק להם "אישיות" בדיוק כמו שלא מעניקים אישיות בהיבט של זכויות וחובות אזרחיות ואנושיות לבעלי חיים בכלל, וליונקים בפרט.

נייר העמדה דורש גם להקים כבר במהרה סוכנות אירופית לטיפול בנושא הרובוטיקה והבינה המלאכותית שתוכל לספק שירותי מומחה עבור היבטים טכניים, אתיים ורגולטורים בנושא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים