משרד התקשורת ומשטרת ישראל יוצאים נגד גנבי הסלולר

במסגרת שיתוף הפעולה, משרד התקשורת קבע ברישיונות החברות הסלולריות הוראות שיאפשרו לחסום ולהוציא משימוש את המכשירים הגנובים ● כמו כן, תתאפשר למשטרת ישראל היכולת לאתר טלפונים סלולריים

השמידו את הסלולרי! צילום: BigStock

לאור ריבוי מקרי הגניבות של טלפונים סלולריים בקרב הציבור, החליטו משרד התקשורת ומשטרת ישראל לנקוט בצעדים משותפים לצורך התמודדות אפקטיבית מונעת עם עבירות אלו.

במסגרת שיתוף הפעולה, משרד התקשורת קבע ברישיונות החברות הסלולריות הוראות, שיאפשרו לחסום ולהוציא משימוש את המכשירים הגנובים. בנוסף, תתאפשר למשטרת ישראל היכולת לאתר טלפונים סלולריים שנגנבו, זאת במסגרת תפיסת העולם המשטרתית שלפיה יש לפעול ולצמצם את המוטיבציה של העבריינים לביצוע עבירה ("מניעה מצבית").

במקרה של גניבת הטלפון הסלולרי, יש לעדכן את חברת הסלולר על גניבת המכשיר על מנת שתפעל לחסום הן את מספר הטלפון והן את המכשיר עצמו. החסימה תביא לכך, שלא יתאפשר שום שימוש במכשיר שנחסם גם אם יוכנס אליו כרטיס SIM פעיל אחר של כל חברה סלולרית בישראל. בפועל, עם ביצוע החסימה לא ניתן יהיה לעשות במכשיר כל שימוש שהוא.

ההודעה לחברת הסלולר וחסימת המכשיר אינה מייתרת את הצורך לאתר את הגנב, ועל כן במקביל לחסימה יש לדווח ולהגיש תלונה במשטרת ישראל על כל גניבה של טלפון סלולרי, במועד הקרוב ביותר ככל האפשר לאירוע הגניבה, כדי שהמשטרה תוכל, כאמור, לאתר את המכשיר הגנוב הודות לשיתוף הפעולה עם החברות הסלולריות.

נציין כי צעדים אלה אכן מבורכים, וייתכן שיפחיתו את מספר הגניבות ב-40%-25% כפי שקרה במדינות אחרות שנקטו צעדים דומים. הפעולות האלה אכן מערימות קשיים על גנבי המכשירים, אך ראוי לציין כי קיימת אפשרות טכנולוגית "לפרוץ" למכשיר ולהשמיש אותו. בנוסף, חסימת המכשיר אינה מונעת את השימוש בו באזורים שמחוץ לישראל, כמו ברשות הפלסטינית, כך שלבטח יש גנבים שיוכלו להמשיך ב"מלאכתם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים