מסתמן: פייסבוק בודקת תכונה חדשה שעלולה לעצבן אתכם

שינוי גדול עומד להגיע ככל הנראה אל פיד החדשות ברשת החברתית ● על פי דיווחים, החברה בודקת אפשרות להוסיף פרסומות שייכנסו באמצע הסרטון, בקטעי וידיאו שהמשתמשים משתפים

פייסבוק. צילום: BigStock

פייסבוק (Facebook), כך על פי דיווחים שטרם קיבלו אישור רשמי, החלה בבדיקת תכונה חדשה שתציג פרסומות באמצע סרטוני הווידיאו שאנשים משתפים ברשת החברתית – מה שמוגדר כפרסום mid-roll – כך על פי אתר חדשות הטכנולוגיה Recode.

ענקית הרשת החברתית תאפשר למפרסמים להוסיף מודעות לקטעי הווידיאו שלהם לאחר שאנשים צפו בסרטון המסוים במשך 20 שניות לפחות.

לטענת Recode, בעלי האתרים יקבלו 55% מההכנסות מפרסומות אלו – בדומה לחלוקה המוצעת על ידי יוטיוב (YouTube) – כך דיווחו מקורות בתעשייה.

המהלך מסמן שינוי מסוים במדיניות של פייסבוק, שעד כה התנגדה למצב המכונה pre-roll, המאפשר למודעות לעלות לפני שסרטון וידיאו מתחיל להתנגן, כמקובל באתרים רבים.

"המפרסמים להוטים ממש על פרסום בווידיאו", אמר אלני מארולי, מחברת האנליסטים IHS Markit ל-BBC News. "אם פייסבוק רוצה את הדולרים האלו מפרסום טלוויזיוני, היא צריכה להשקיע יותר בווידיאו".

100 מיליון שעות וידיאו ביום

גופי תקשורת וכן יוצרי ומפרסמי וידיאו מפעילים כבר מזה זמן רב לחץ גובר והולך על החברה להציע להם דרך לייצר רווחים מתוכן הווידיאו שלהם. בשנה שעברה חשף מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, את הנתון המדהים שמדי יום משתמשי הרשת שלו צופים בפייסבוק ב-100 מיליון שעות של תכני וידיאו שונים.

למרות היקפי צריכת הווידיאו דרך פייסבוק, בעלי התכנים זוכים כרגע להכנסה מועטה בלבד, אם בכלל, מפרסום או מהקליפים שהם חולקים בה, וזאת למרות שהם משקיעים משאבים רבים ביצירת התוכן.

בעבר ניסתה פייסבוק מספר שיטות ליצירת הזדמנויות בעבור מפרסמים, אך לא הצליחה לייצר עד כה תכנית פרסום שתשביע את רצון כל הצדדים. כשהפתרון הנוכחי ייכנס לפעולה, נגלה האם הפעם השכיל צוקרברג לייצר את מודל הפרסום המוצלח, או שמא קומם עליו את המשתמשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים