הצנזורה הסינית מעכבת את השקת Pokémon Go במדינה

הצנזור בבייג'ינג בוחן את משחק המציאות הרבודה שהפך לפני כחצי שנה ללהיט היסטרי בחלקים רבים בעולם, למשך פרק זמן קצר במיוחד ● החשש, לטענת הסינים: "סיכוני אבטחה"

עורר היסטריה. המשחק Pokémon GO.

הצנזורה הסינית סירבה להעניק רישיון למשחק המפורסם Pokémon Go ולעוד משחקי מציאות רבודה, עד שסיכוני האבטחה שעלולים להתלוות אליהם יוערכו.

כניסת המשחק מבית נינטנדו (Nintendo) והחברה המפתחת Niantic, אשר אושר לשימוש לאחרונה בהודו, תמנע כנראה בסין – שהיא השוק הגדול ביותר בעולם למוצרי היי-טק בכלל ולסמארטפונים ומשחקי האונליין בפרט.

שגעון קצר מועד שכנאה לא יימכר גם את הסינים

שגעון הפוקימון – שהחל בארצות הברית בחודש יולי בשנה שעברה ונפוץ בעולם המערבי כשהוא ממכר קשות מאות מיליוני משתמשים – היה אמנם קצר מועד, ונמשך פחות מחודשיים לפני שהחל צולל ומאבד גובה ואוהדים, אבל רבים ייעדו לו עתיד מזהיר במזרח הרחוק. אלא שכוונות לחוד ומציאות לחוד.

הצנזור הסיני הממונה על הפיקוח על הפרסום, הרדיו, הקולנוע והטלוויזיה במדינה הסביר כי "רמה גבוהה של אחריות על הביטחון הלאומי ועל ביטחון חיי האנשים והרכוש" – וכן "האיום על אבטחת מידע גאוגרפי והאיום על התחבורה והביטחון האישי של הצרכנים", הם הסיבה לסירוב להעניק למשחק רישוי. עוד הוסיף הצנזור כי הוא פועל בתיאום עם משרדי ממשלה אחרים כדי להעריך את הסיכונים שגלומים במשחק.

למי שלא נכח בכדור הארץ בקיץ האחרון נזכיר כי Pokémon Go הוא משחק מציאות רבודה המבוסס על מיקום, שהשחקנים שלו צריכים לצאת לשוטט בסביבת חיים אמיתית בכדי ללכוד דמויות וירטואליות באמצעות מסכי הטלפונים החכמים שלהם.

האם הצנזור הסיני צודק והמשחק מסוכן?

המשחק, למרות הפופולריות שלו, נחשב לכזה שהיה מעורב בגרימת תאונות, שחלקן התבררו אפילו כקטלניות. מאחר שהשימוש ביישום דורש מהשחקנים להסתכל על הטלפון החכם שלהם בריכוז בזמן שהם מסתובבים ברחובות או במקומות ציבוריים, לעיתים הוא נוטה לגזול את תשומת הלב של משתמשיו ממה שמתרחש סביבם בעולם האמיתי, למשל כשהם חוצים כבישים. הבעיה הופכת אפילו לגדולה יותר כשמדובר בשחקנים צעירים ונלהבים במיוחד.

בנוסף המשחק גם מעלה חששות בנוגע לאובדן פרטיות הנתונים מכיוון שהוא משתמש במפות מיקום גאוגרפיות, אך נינטנדו לא חושפת מה היא עושה עם נתוני המשתמש שאותם ביכולתה לאסוף.

בעבור מדינה כמו סין מדובר על עניין רגיש במיוחד, שכן המשחק משתמש בשירותים מבוססי המיקום הגלובליים של גוגל (Google), האסורים בסין, שנוהגת לחסום יותר ויותר יישומים ואתרים מערביים מלחדור לגבולותיה ולשרת את אזרחיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים