אטלסיאן האוסטרלית תרכוש את Trello ב-425 מיליון דולר

כלי ניהול פרויקטים רבים ממלאים את השוק ומשמשים חברות רבות ליצירת רצף עבודה נוח וזמין ● Trello - שהוא אחד המצליחים שבהם - נרכש כעת על ידי חברת תוכנה שמייצרת אף היא כלים דומים, ושמייעדת אותו להשתלב עם מוצריה

Trello

אטלסיאן (Atlassian) האוסטרלית הודיעה אתמול (ב') כי היא רוכשת את Trello, כלי ניהול פרויקטים פופולרי שנפוץ בשימוש בחברות שונות. הרוכשת תשלם על הרכש החדש 425 מיליון דולרים, שמתוכם 360 מיליוני דולרים במזומן ואת הסכום הנותר במניות.

החברה האמריקנית שפועלת מסן פרנסיסקו היא סטארט-אפ מצליח, שלפני שלושה חודשים התגאה בהישג של 17 מיליון משתמשים, חלקם עובדי חברות מפורסמות ומכובדות כמו פיקסאר (Pixar), אדובי מערכות (Adobe Systems), נשיונל ג'אוגרפיק (National Geographic), ואפילו גוגל (Google).

אטלסיאן, שהונפקה לפני כשנתיים, תסכם את הרבעון השני של שנת הכספים האחרונה שלה ב-19 בינואר. ברבעון הקודם דיווחה החברה על הכנסות בגובה 457 מיליון דולרים, הגבוהות ב-43% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

תחרות קשה והצלחה מול יישומי ניהול פרויקטים אחרים

הצלחתו של היישום Trello אינה עניין של מה בכך, בהתחשב בתחרות הרצינית שמולה הוא פועל, הכוללת שירותי ניהול פרויקטים של סטארט-אפים צעירים, כמו Asana ו-Wrike, לצד כלים דומים שפותחו על ידי ענקיות כמו מיקרוסופט (Microsoft), אשר מציבה רף תחרות רציני עם ה-Planner שלה, שאותו השיקה בקיץ האחרון.

נכון להיום המתחרה המובילה שמולה התמודדה Trello על הבכורה ועל העדפת צוותי העובדים היא סלאק (Slack) שגם היא, כמו כל המוצרים שמוגדרים ככלי ניהול פרויקטים, מציעה לצוותי עובדים בגודל משתנה דרך לשיתוף, ליצירת ולעריכת מסמכים מסוגים שונים, וכן אמצעי שמסייע להם לעקוב אחרי פרויקטים בלי צורך במשלוח מיילים מסורבל ומעיק.

משלימות זו את זו במובנים רבים

מכיוון שאטלסיאן כבר מציעה כלי בשם Confluence – שהוא תוכנת שיתוף פעולה בעבור חברות גדולות המאפשרת למשתמשים לשלב כל מיני סוגי קבצים לתוך דפים משותפים ומסונכרנים – ושהמוצר של Trello הוא למעשה ממשק המדמה לוח מחיק הנגיש לכל עובדי הארגון במקביל, ושאליו מתווספים מספר כלים אשר מאפשרים תיאום משימות וניהול פרויקטים – שתי החברות למעשה משלימות זו את זו במובנים רבים, כך טוען נשיא אטלסיאן, ג'יי סימונס, בראיון שהעניק לפורצ'ן (Fortune).

עוד אמר סימונס לפורצ'ן כי "Trello הוא מוצר יפה, גמיש ופשוט" שהוא השווה לגיליון האלקטרוני הפופולרי Excel מבית מיקרוסופט, בכך שהוא יכול להיות מעוצב ומותאם לשימוש של קבוצה או רק לאדם יחיד.

מקום טוב באמצע

סימונס סיפר כי הוא רואה בעיני רוחו כיצד Trello משתלב בין תוכנת Confluence של אטלסיאן לבין JIRA – מוצר של החברה שהתחיל את דרכו בתור כלי מעקב עבודה בעבור מפתחי תוכנה ועובדי היי-טק אחרים, אלא שמאז התפתח והפך למעשה לשלושה מוצרים שונים: האחד עדיין מיועד בעיקר לחובבי טכנולוגיה, האחר משרת אנשי עסקים שאינם טכניים, והשלישי משמש אנשי תמיכה טכנית.

על אף שהודה כי קיימת חפיפה חלקית בין Trello לבין מוצרים ולקוחות של אטלסיאן, טען סימונס כי עסקים רבים משתמשים ב-Trello בעבור משימות מסוימות ובמוצרים כמו JIRA או ב-Confluence למשימות אחרות. JIRA, הוא ציין, מיועדת במיוחד בכדי שמנהלים יפקחו על עבודות מובנות וחוזרות ונשנות, בעוד ש-Confluence נועד ליצירה משותפת על מסמכים בצורה חופשית וליצירת תוכן עשיר. Trello, כך אמר סימונס, מתאימה בדיוק לאמצע.

לאחר השלמת הליך הרכישה – שצפויה להיסגר עד ליום 31 במרץ השנה, בסוף הרבעון השלישי של החברה – יחברו כ-100 עובדי Trello ל-1,800 עמיתיהם המועסקים באטלסיאן. בעתיד מתכננת אטלסיאן להשיק גרסה חדשה של האינטגרציה עם Trello לצד מוצר הצ'אט הקבוצתי שלה, HipChat, ולספק קישורים חדשים בין Trello למוצריה האחרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים