פייסבוק מחליפה כיוון? "אנחנו חלק מרכזי מהשינוי בעולם התקשורת"

הרשת החברתית, שטענה בעבר שהיא לא חברת מדיה, שכרה עיתונאית בכירה כדי לפתח את שיתופי הפעולה שלה עם גופי תקשורת מכל הסוגים

פייסבוק. אילוסטרציה: BigStock

מארק צוקרברג טען בחודשים האחרונים שפייסבוק (Facebook) היא לא חברת מדיה ולכן לא חלות עליה המגבלות שחלות על גופי תקשורת. הצעד האחרון שלה מראה שהיא משנה כיוון: הרשת החברתית החליטה לשכור את שירותיה של עיתונאית בכירה לשעבר כדי לנהל את שיתופי הפעולה שלה עם גופי תקשורת.

העיתונאית, קמפבל בראון, היא בת 15 שנות ניסיון בתקשורת. היא הייתה מגישת חדשות בפריים טיים ב-CNN וכתבת הבית הלבן של NBC. בראון תעבוד עם אתרים, עיתונים מודפסים וגופי טלוויזיה ורדיו כדי "לעזור להם להבין איך פייסבוק יכולה לאפשר להם להרחיב את ההגעה שלהם לקהל ולספק להם ערך", לדבריה.

בפוסט שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה כתבה בראון כי "גדלתי כעיתונאית. זה היה החלק המשמעותי ביותר בחיי המקצועיים ותמיד חשבתי שעיתונות היא יותר מסתם עבודה. אנחנו עדים בימים אלה לשינוי מהותי בעסקי העיתונות – הן בדרך שבה הצרכנים צורכים את החדשות והן בדרך שבה העיתונאים מספקים אותן. פייסבוק היא חלק מרכזי בשינוי הזה. הוא מגיע עם אתגרים רבים לעיתונאים, אך גם עם הזדמנויות רבות. אני מצפה לעבוד עם תעשיית החדשות ולא יכולה לחכות להתחיל לעשות זאת".

מדובר במשרה חדשה בפייסבוק, שרבים מגופי התקשורת רואים בה הן חברה שאפשר לעבוד איתה והן מתחרה פוטנציאלית. בתחילה טענה הרשת החברתית שהיא לא חברת מדיה, אלא גוף שמספק לאחרים להפיץ את התוכן שלהם, אולם לא מייצר תוכן בעצמו. לאחר מכן היא שינתה מעט את הגישה: צוקרברג אמר לפני כשבועיים שפייסבוק היא "חברת תקשורת לא מסורתית".

הטענה באה לאחר שבמהלך החודשים האחרונים הואשמה פייסבוק בכך שדרך הפלטפורמה שלו הופצו Fake news – חדשות מזויפות, שיש הטוענים שסייעו לניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית. פייסבוק הכחישה את הטענות האלה, אולם נראה שכעת היא מבקשת למנות עיתונאית בכירה, שתדאג לכך שבאמצעות שיתופי פעולה יסופקו לגולשים חדשות אמינות יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים