מהן המגמות הטכנולוגיות שצפויות לבלוט ב-CES?

CES ידועה כתערוכה שבה מוצגים הרבה מחשבים וגאדג'טים, אלא שהאירוע, שייפתח באופן רשמי מחר (ה'), מהווה מקום מרכזי להתעדכנות במגמות הטכנולוגיות העכשוויות ● מה במוקד?

CES

תערוכת CES ידועה בדרך כלל בהשקות הרבות של מחשבים וגאדג'טים חדשים שהיא כוללת. רבות מהיצרניות הגדולות מציגות במסגרתה מכשירים ופיתוחים בפעם הראשונה. אלא שהתערוכה הזאת היא גם אחד האירועים הטובים ביותר להתעדכן במגמות הטכנולוגיות ששולטות בשוק ולאן הוא הולך.

השנה יבלטו בתערוכה, שהפתיחה הרשמית שלה תהיה מחר (ה') בלאס וגאס, התפוצצות של ממשקים קוליים, הטמעה של בינה מלאכותית בחיי היום יום, הגברת הדיגיטציה בתחומים כמו בריאות ואורח חיים, ואיך לא – המכוניות האוטונומיות.

שון דוברבק, הכלכלן הראשי של איגוד CTA, שמארגן את התערוכה ושמאגד בתוכו את יצרניות מוצרי הצריכה ברחבי העולם, אמר במסיבת עיתונאים שהתקיימה אתמול (ג) כי מספר המבקרים ב-CES 2017 צפוי להגיע ל-165 אלף איש, מתוכם יותר מ-50 אלף מחוץ לארצות הברית. יצוין כי יש הערכות שהמספר יהיה גבוה אף יותר ויעמוד על סביבות ה-200 אלף. הוא הוסיף כי השנה צפויות באירוע הכרזות רבות של טכנולוגיות פורצות דרך – הן מהחברות הגדולות והן מאלפי הסטארט-אפים, שמהווים 20% מכלל המציגים באירוע.

"זיהוי הקול מתפשט ליותר ויותר מוצרים"

לדברי דוברבק, "יכולות זיהוי הקול יהיו נפוצות ויתווספו למוצרים רבים כממשק קל יותר לשימוש. הסיבה לשפע הזה נעוצה בהורדה חדה של שיעור הטעויות בהבנת המילים שנאמרות בשיחה. שוק המערכות מופעלות הקול צפוי להכפיל את עצמו השנה ל-10 מיליון יחידות".

"אנחנו יכולים לראות זיהוי קול ביותר ויותר מוצרים, כגון מקררים שמודדים את החום והלחות בחדר ומתאימים את טמפרטורת פנים המקרר. הדבר החשוב ביותר הוא שנוכל להפוך את המוצרים שסביבנו לחכמים בהדרגה, כך שההחלטות הקטנות יתקבלו על ידי ההתקנים ולא על ידי המשתמש", אמר. "צפו לשמוע כאן הרבה הכרזות על מוצרים בתחום האינטרנט של הדברים".

דוברבק ציין כי השפעתם של הממשקים הקוליים תהיה דומה לזו שהייתה לממשקים הגרפיים לאחר החדרתם למחשבים האישיים בשנות ה-80. "זירוקס (Xerox) הציגה את הממשקים הללו, אבל היא שילבה אותם במחשבים שמחיר כל אחד מהם היה 75 אלף דולר והם היוו כשלון מסחרי. ואולם, סטיב ג'ובס אימץ את הרעיון והשתמש בו במקינטוש (Macintosh), כאשר מחשב בודד עלה אז 2,500 דולר. הממשק הגרפי שינה את הדרך שבה אנחנו מנווטים במערכות ממוחשבות וגם הממשק הקולי הולך לעשות זאת – ובעוצמה רבה".

"השימוש בזיהוי קול עובר מהתיאוריה לפרקטיקה. במקום לחשוב מה נעשה במוצרים אם הם רק יעבדו יותר טוב, אנחנו מוצאים יישומים חדשים. כיום אנחנו מזהים את תוכן השיחה באופן כללי, אבל בשילוב עם בינה מלאכותית נוכל לזהות דוברים ספציפיים, כך שמוסדות פיננסיים יוכלו להשתמש בזיהוי קולי כאמצעי התחברות אמין", אמר דוברבק.

מוצרים נוספים שהוא ציין שיבלטו בתערוכה השנה הם רחפנים מסוגים שונים, רובוטים אישיים כמו אלקסה של אמזון (Amazon), מכוניות אוטונומיות ומוצרים לבישים שנותנים מענה לקטגוריות בריאות ואורח חיים ספציפיות. כך, ניתן יהיה למצוא ב-CES השנה מוצרים שמאפשרים הפגת מתח ומדידת רמת ויטמין D שנקלט מהשמש, וחסר אצל אלה שיושבים כל היום ליד מחשב, כמו רבים מאתנו.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לתערוכת CES 2017.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים