מייסד ויקיליקס: "רוסיה אינה מקור המיילים שהביכו את הדמוקרטים"

דברי ג'וליאן אסאנג' סותרים את הערכות כלל קהיליית המודיעין האמריקנית ● לדבריו, ממשל אובמה קידם את הנרטיב שרוסיה התערבה בבחירות לנשיאות כדי ליטול את הלגיטימיות מבחירתו של טראמפ לנשיא

ג'וליאן אסאנג', מייסד ויקיליקס. צילום: Cropbot, ויקיפדיה

ג'וליאן אסאנג', מייסד ויקיליקס (Wikileaks) אמר כי ממשלת רוסיה איננה המקור למיילים שהאתר פרסם, מיילים שהביכו את אנשי המפלגה הדמוקרטית. דברי אסאנג' סותרים את הערכות כלל קהיליית המודיעין האמריקנית.

ביולי שנה שעברה הדליף אתר ויקיליקס תכתובות ו-20 אלף מיילים של הוועידה הדמוקרטית הארצית בארצות הברית – שמהם עלה כי בכירים במפלגה העדיפו את המועמדת הילרי קלינטון על פני המתחרה שלה ברני סנדרס, וביקשו להזיק לקמפיין שלו. ההאשמות בנוגע לפרשיית המיילים הובילו כבר את יו"ר ה-DNC (הוועידה הדמוקרטית), דבי וסרמן שולץ, להודיע על התפטרותה.

"אנחנו יכולים לומר, ואמרנו זאת שוב ושוב במהלך החודשים האחרונים, כי המקור שלנו אינו ממשלת רוסיה ואינו מדינה אחרת כלשהי", אמר אסאנג' בראיון עם שון האניטי ברשת פוקס ניוז (Fox News).

חשיפת שחיתות במערכת הפוליטית האמריקנית

אסאנג' ציין כי באף אחד מהדו"חות שפורסמו על ידי ממשל ארצות הברית, בדבר ההתערבות של רוסיה בבחירות לנשיאות – וויקיליקס לא אוזכרה. עוד ציין כי הוא לא דיבר עם ולדימיר פוטין ומקורביו, או עם דונלד טראמפ.

אסאנג' אמר בראיון לפוקס, כי ממשל אובמה קידם את הנרטיב שרוסיה התערבה בבחירות לנשיאות, כדי ליטול את הלגיטימיות מבחירתו של טראמפ לנשיא.

האניטי התבטא בעבר נגד אסאנג', וטען כי הפרסומים של האתר שלו מעמידים את חייהם של אמריקאים בעולם בסכנה. הוא גם העלה תהיות מדוע ממשל אובמה לא עצר אותו.

בחלוף שש שנים, האניטי שינה את עמדתו. הוא שיבח בתום הראיון את ויקיליקס על חשיפת שחיתות במערכת הפוליטית האמריקנית והוסיף כי הוא מאמין לכל מילה שאסאנג' אמר בראיון.

לקראת הבחירות ולאחר מכן, ויקיליקס נתפס כמי שמעדיף את טראמפ. אף שעורכי ויקיליקס אמרו כי הם יפרסמו מידע על כל מועמד, הרי שהם בחרו שלא לפרסם מידע על טראמפ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים