אינטל הכריזה על לא פחות מ-40 מעבדים חדשים ממגוון הסדרות שלה

מדובר, בין היתר, במעבדים מסדרת ה-Y, שמיועדת לניידי 2-ב-1 נתיקים, צמד מעבדי Xeon ראשונים שמבוססים על ארכיטקטורת Kaby Lake ומיועדים לתחנות עבודה ניידות, ויותר מ-15 מעבדים עבור מחשבים שולחניים

בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל. צילום: טוויטר

במהלך אוגוסט 2016 השיקה אינטל (Intel) את מעבדי ה-Core הראשונים שלה בדור השביעי, ה-Kaby Lake. אותם מעבדים יועדו לשימוש בניידים הפיכים ומחשבי אולטרא-בוק. החברה הבטיחה שבתחילת השנה היא תציג מעבדים נוספים, וזה בדיוק מה שקרה אתמול בלאס-וגאס, לקראת פתיחת תערוכת CES.

אינטל הכריזה על לא פחות מ-40 מעבדים חדשים שפרוסים לאורך כל הסדרות שהיא מציעה, מסדרת ה-Y שמיועדת לנייד 2-ב-1 נתיקים, דרך צמד מעבדי Xeon ראשונים שמבוססים על ארכיטקטורת Kaby Lake ומיועדים לתחנות עבודה ניידות, ועד למעלה מ-15 מעבדים שמיועדים למחשבים שולחניים.

זו גם הפעם הראשונה בה אינטל מציעה מגוון של מעבדי ארבע ליבות בדור השביעי, כשבדרך כלל החלוקה ברורה מאוד: מעבדי Core i7 שולחניים, מעבדי ה-Xeon ומעבדי Core i7 שמיועדים לניידים עתירי ביצועים מגיעים עם ארבע ליבות שתומכות בריבוי נימים.

מעבדי ה-Core i5 לאותם תחומים מוצעים עם ארבע ליבות ללא תמיכה בעבודה בריבוי נימים, וכל שאר המעבדים, מעבדי ה-Core i3 והמעבדים שמיועדים לסדרות בצריכת הכוח הנמוכה הם מעבדי שתי ליבות שתומכים בעבודה בריבוי נימים.

זיכרונות חזקים ומהירים במיוחד

זו גם הפעם הראשונה שאינטל מציגה את השבבים הגרפיים החדשים שלה. כל מעבדי סדרת ה-S השולחנית וה-H לניידים חזקים מצוידים בשבב HD 630, ואילו סדרת ה-Y מצוידת בשבב HD 615. את השבבים בגרפיים החזקים באמת שמרה אינטל למשפחת מעבדי ה-U אותה חילקה לשלוש: מעבדי 15 וואט "רגילים" שמגיעים עם HD 620, מעבדי 15 וואט שמגיעים עם Iris Plus 640 ומעבדי 28 וואט שמגיעים עם Iris Pro 650. יש לציין שאינטל מכוונת את סדרת ה-H למחשבים שמיועדים לשמש לצרכי VR.

עוד דבר שמייחד את ההשקה הנוכחית היא התמיכה של המעבדים בזכרון החדש שאינטל פיתחה יחד עם מיקרון (Micron), זיכרון ה-Optane או 3D Xpoint. מדובר בזיכרונות חזקים ומהירים במיוחד שיכולים לפי אינטל להגביר עוד יותר את מהירות העבודה של המחשבים שיהיו מבוססים על המעבדים החדשים, והם אמורים להגיע לפי אינטל עוד במהלך המחצית הראשונה של 2017.

בנוסף, תומכים המעבדים ב-Thunderbolt 3, ממשק העברת הקבצים שנחשף בשנה שעברה ונחשב למהיר ביותר שיש כיום בשוק. יש גם מוגברת ב-PCIe 3.0 וכן תמיכה בעד ארבעה כונני SSD שמחוברים באמצעות הממשק הזה.

כמו תמיד אינטל שילבה לתוך המעבדים החדשים מגוון של טכנולוגיות אבטחה. Intel Authenticate הוא פתרון משולב המוגן בחומרה ומפחית את חשיפת המשתמשים למתקפות גניבת זהות כגון דיוג, על ידי שימוש באמצעים כמו זיהוי טביעת אצבע, סמיכות גיאוגרפית מבוססת בלוטות', הגנת קוד PIN ופנים. בנוסף שולבו לפי החברה יישומים שאמורים להגן טוב יותר במהלך ביצוע קניות מקוונות.

מחשבים שמבוססים על המעבדים החדשים אמורים להתחיל להגיע לשוק כבר במהלך הרבעון הנוכחי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים