גם אל הים, נפטון, לא חסין בפני הצנזורה של פייסבוק

הרשת החברתית הגדולה בעולם אסרה על פרסום תמונה של הפסל המפורסם בבולוניה שבאיטליה - כי הוא כולל עירום ● הנימוק: "תוכן מיני מפורש"

פרובוקטור. נפטון. צילום: BigStock

2017 כבר כאן, אך נראה שמדיניות הצנזורה של פייסבוק (Facebook) לא השתנתה ואף תמשיך לעורר הדים בשנה הקרובה. הפעם הרשת החברתית הגדולה בעולם אסרה על פרסום תמונה של פסל מפורסם – כי הוא כולל עירום. הנימוק: "תוכן מיני מפורש".

יצירת האומנות היא פסל של נפטון, אל הים במיתולוגיה הרומית, שהוקם במאה ה-16 ומוצב בבולוניה, איטליה. כתבת מקומית שבחרה להשתמש בתמונה של הפסל לקידום עמוד "סיפורים, קוריוזים ומראות של העיר בולוניה", קיבלה הודעה מהרשת החברתית הגדולה בעולם כי הדבר אינו עולה בקנה אחד עם מדיניותיה.

כן לנפטון, לא לצנזורה

"השימוש בתמונה לא אושר מאחר שהוא מפר את התנאים של פייסבוק בפרסום. הוא מציג תמונה עם תוכן שהוא מיני באופן מפורש ומראה באופן מוגזם חלקי גוף, ומתמקדת בחלקי גוף שלא לצורך. השימוש בתמונות או בווידיאו של עירום או מחשופים עמוקים אינו מותר, גם אם נעשה מסיבות אומנותיות או חינוכיות", נכתב בהודעה של פייסבוק.

הכתבת המקומית בחרה שלא לשתוק, ופרסמה בפייסבוק: "כן לנפטון, לא לצנזורה". בשיחה עם העיתון הבריטי טלגרף (Daily Telegraph) אמרה הכתבת על הצנזורה: "זה מטורף". לדבריה, "איך יצירת אומנות, פסל של נפטון, יכול להיות מושא לצנזורה"?

מאוחר יותר אמר דובר מטעם פייסבוק כי נפלה טעות בהסרת התמונה. "הצוות שלנו עובר על מיליוני תמונות מדי שבוע, ובכל מן המקרים אנו אוסרים על פרסומים בטעות. תמונה זו לא מפרה את המדיניות שלנו. אנחנו מתנצלים על הטעות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים