ישראל – המדינה עם השיעור הגבוה ביותר של טוקבקים שנמחקים

6.5% מהתגובות שהישראלים משאירים באתרים השונים נמחקות - הרבה יותר מאלה של הרוסים, האמריקנים או האירופים

שקרים בטוקבקים? "לא יכול להיות". צילום: BigStock

אם חשבתם שהשיח ברשת אלים, בפרט בישראל, הנה נתון שממחיש שאתם צודקים: 6.5% מהטוקבקים ששולחים הישראלים נמחקים – השיעור הגבוה ביותר בעולם.

השיח על האלימות בטוקבקים נזנח למדי בשנים האחרונות, בגלל עלייתן של הרשתות החברתיות והשיח הלעתים עוד יותר אלים בהן. מה גם שלגולשים המנאצים ומאיימים בפייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter) ודומותיהן אבדה מזמן הבושה – הם עושים זאת בשם מלא ובפנים גלויות, בעוד שהטוקבקיסטים הם, על פי רוב, אנונימיים.

אלא שלמרות הירידה בשיח עליהם, נתונים שאסף הסטארט-אפ הישראלי Spot.IM מראים שהם והאלימות שבהם עוד כאן – ובגדול. הישראלים, כאמור, במקום הראשון בדירוג המדינות עם הכי הרבה טוקבקים שנמחקים, כשאת המקום השני תופסים הטוקבקיסטים הרוסים, עם 5.5%. אחריהם נמצאים האמריקנים עם 5% וסוגרים את הרשימה האירופים, ש-4% מהתגובות שהם כותבים באתרים נמחקות.

מערכת ניהול הטוקבקים של החברה מותקנת ב-5,400 אתרים פעילים בארצות הברית, אירופה וישראל, ביניהם אתרים גדולים כ-Time, פורבס (Forbes) ו-Sky News, שביחד יש להם כניסות מ-410 מיליון מחשבים ומוצרי מובייל שונים בכל חודש וארבעה מיליארד צפיות בכל יום. המערכת יודעת לזהות גולשים שמציתים שיח אלים או מלבים אותו ומסננת את פעילותם, גם אם הם עוברים מאתר לאתר (כאשר בשניהם מותקנת המערכת של החברה) וסבורים שהם פועלים באנונימיות.

לדברי נדב שובל, מנכ"ל Spot.IM, "בתקופה האחרונה גוברת הדרישה ברחבי העולם לריסון אלימות ברשת ומניעת פרסום תוכן פוגעני. כשאין זיהוי של הגולשים בשמם האמיתי, כמו ברשתות החברתיות, חלקם מרשים לעצמם להיות אלימים יותר מבחינה מילולית ויש צורך רב יותר בפעולות סינון".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Dee

    " 6.5% מהטוקבקים ששולחים הישראלים נמחקים – השיעור הגבוה ביותר בעולם." תמהתני, האם אכן תוכנן של כל התגובות הנמחקות נבדק. זה לא הגיוני, וכן הקביעה, שהתגובות אלימות, ולכן נמחקו, היא סתם בגדר השערה, ולא מציאות. אני יכולה להעיד, שטונות של תגובות שלי, שנכתבו בשפה רהוטה וּנקייה נמחקו גם בשל כך, (דווקא תגובות מתלהמות מפורסמות, כדי ליצור רייטינג!), אך בעיקר משום שהיו מנוגדות לאג׳נדה של ״הארץ״, המתיימר להוביל את חופש-הדיבור, אך סותם את הפה לכל מי שאינו חושב כמותם, ושל ״וויינט״.

  2. מישהי

    לדעתי אין מקום לסינון טוקבקים. ונכתב על כך מאמר חשוב. ראו http://weblaw.haifa.ac.il/he/Faculty/Zarsky/Publications/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%20%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A8%D7%A1%D7%95%D7%9D.pdf

אירועים קרובים