פרצות אבטחה ב-FDIC חופו על ידי עובדים ב-FBI

הממשל טוען כי הפרות הנתונים שבוצעו בתאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות הן בחסות סין, שהפעילה את ההאקרים שעומדים מאחורי הדברים, אבל הפרשיה כולה זכתה להשתקה לאורך שנים כדי שלא לפגוע בבכירים בתאגיד

מחפש אחר המתפרעים בקפיטול. ה-FBI

הבולשת הפדרלית האמריקנית, ה-FBI, פתחה בחקירת פרצת האבטחה שהשפיעה על מחשבי התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות, ה-FDIC, במשך כמה שנים, החל מ-2010, כך טוענים גורמים המקורבים לנושא.

בכירים ב-FDIC מאמינים כי החדירה מומנה על ידי הצבא של סין, כפי שמתגלה מדו"ח של הקונגרס שפורסם בחודש יולי האחרון.

הפריצות שלא פורסמו

על פי הדיווח של הקונגרס, הממשל הסיני היה החשוד העיקרי בפריצות שהתרחשו בשנים 2010, 2011 ו-2013 ושבמהלכם בוצעו חדירות למחשבי ה-FDIC, כולל למחשבה של שילה באייר, יו"ר התאגיד לשעבר.

עם זאת, לפי הדיווחים, עובדים בסוכנות הפדרלית טייחו את הפרות הנתונים כך שמינויו של יו"ר ה-FDIC שמונה לאחר באייר, מרטין גרונברג, בשנת 2011 לא תושפע מהדברים.

ראש אגף הטכנולוגיה ב-FDIC, רוס פיטמן, הורה לעובדים לשמור על שתיקה בכל הנוגע במתקפות ההאקרים, משום שחדשות אודות הפרות הנתונים עלולות היו לעכב את אישור הקונגרס למינויו של גרינברג, שהיה המועמד לתפקיד שעליו המליץ ברק אובמה, נשיא ארצות הברית היוצא. פקידי שומה סייעו אף הם בטיוח התקריות.

ה-FDIC היא אחת משלוש סוכנויות פדרליות המווסתות את הבנקים המסחריים של ארצות הברית. חלק מתפקידה הוא לפקח על התכניות הסודיות של הבנקים הגדולים שמיועדות לטיפול במקרים של פשיטת רגל, כשל-FDIC יש גם גישה לרשומות של מיליוני פיקדונות בודדים במדינה.

הקונגרס בדק את ההתקשרויות

דיווח של סוכנות רויטרס (Reuters) טוען כעת כי בחודש שעבר התיר ה-FDIC לצוות מהקונגרס לבחון את ההתקשרויות שנשלחו בין התאגיד לבכיר ממשרד הרגולטור הבנקאי בהקשר לפרצת האבטחה. בחילופי הדברים נטען כי מתקפות הסייבר בוצעו על ידי האקרים אשר מומנו על ידי הצבא הסיני, אבל לא נכלל הסבר מדוע הפקידים מאמינים שסין עומדת מאחורי פרצות האבטחה.

רויטרס טוענת, כי למרות שלא הייתה מסוגלת להתבונן ברישומים, היא יכולה לאשר שהבדיקה של ה-FBI נמצאת בעיצומה, אך לא ברור מתי החקירה החלה. דוברת ה-FDIC, ברברה האגנבוג, לא הגיבה בעניין החקירה של ה-FBI, שנחשפה רק כעת, וגם לא התייחסה לאמונה כי סין היא שעמדה מאחורי המתקפות.

בכל מקרה, ההפרה שביצעה לכאורה סין ל-FDIC היא רק אחת מבעיות אבטחת הסייבר שאותן חווה התאגיד. למעשה, שבע תקריות גדולות דווחו על ידי ה-FDIC מאז 2015.

אלא שהדברים לא הובלטו גם מהסיבות שפורטו להלן וגם ככל הנראה משום שהממשל האמריקני חווה כבר בעיות אבטחה מקוונות נרחבות בהרבה – כמו למשל אחת האחרונות שבהן: ההתערבות בבחירות לנשיאות ובמחשבי הועדה הדמוקרטית, שבהם האשימה ארצות הברית האקרים שהם שלוחים של מדינה אחרת – רוסיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים