מיקרוסופט: "אחת מדרכי ה-'שכנוע' לשדרוג ל-Windows 10 היתה מוגזמת"

חודשים אחרי פרשיית ה-X האדום שאילצה משתמשים לשדרוג מערכת הפעלה בסוג של תכסיס, מודה סמנכ"ל השיווק בחברה שההתנהלות הזו חרגה מהטעם הטוב

עדכון חדש עם מרכז הגנה חדש. אילוסטרציה: BigStock

כאשר Windows 10 הושקה ביולי 2015, היא הגיעה עם הצעת שדרוג חינמית למשך שנה בעבור משתמשי מערכות ההפעלה Windows 7 ו-Windows 8.

בעוד שמאות מיליוני אנשים קיבלו את הצעתה של מיקרוסופט (Microsoft) היו גם מי ש"לקחו את הזמן" בכל הנוגע בשדרוג – דבר שלא מצא כל כך חן בעיניי החברה.

לאורך 2016 לחצה ענקית הטכנולוגיה על משתמשים רבים שהתעכבו בביצוע השינוי המיוחל, לשדרג את מחשביהם למערכת ההפעלה Windows 10 בחינם. החברה השתמשה במגוון של טקטיקות בכדי לגרום לאנשים להתקין את העדכון ולהפעיל אותו ובכך להחליף את מערכות ההפעלה הישנות שלהם ב-Windows 10 החדשה.

לא להיות אגרסיבי מדי

סמנכ"ל השיווק של מיקרוסופט, כריס קאפוסלה, אמר לאחרונה בראיון שהעניק ל-Windows Weekly, שהעניק לפול ת'ורוט ומרי ג'ו פולי, כי הוא מתחרט על כך ש"היינו מדי אגרסיביים", בקמפיין שמטרתו הייתה לגרום לאנשים לשדרג ל-Windows 10.

"ידענו שאנחנו רוצים שאנשים יפעילו את Windows 10 מבחינה בטיחותית, אך מציאת האיזון הנכון שבו אתה לא חוצה את הקווים של להיות אגרסיבי מדי זה משהו שניסינו, ובמשך רוב השנה, אני חושב שהצלחנו בזה", אמר קאפוסלה.

ידענו שהלכנו רחוק מדי

מצד שני הודה הסמנכ"ל כי מיקרוסופט חרגה בהתנהלותה בשלב מסוים, עם שינוי שבלבל והדהים מספר גדול של משתמשים – כמה חודשים לפני המועד האחרון להצעת השדרוג בחינם, החלו משתמשי Windows 7 ו-8 לקבל התראת פופ-אפ מבלבלת שהציעה לחיצה על ה-X האדום בפינת החלון, שבדרך כלל נחשבת כדרך האוניברסלית לבטל דבר מה בעולם המחשבים, אלא שהפעם הפעילה בעצם את השדרוג ל-Windows 10.

"היה רגע אחד מסוים… היכן שה-X האדום בתיבת הדו-שיח – שבדרך כלל הכוונה היא, אתה יודע, ל'בטל' – לא התכוון לביטול", אמר קאפוסלה. "ובתוך כמה שעות מהרגע שזה הגיע לעולם, עם מערכות ההאזנה שלנו, ידענו שהלכנו רחוק מדי".

"כמובן, זה לוקח קצת זמן להוציא את העדכון ששינה את ההתנהגות הזו", אמר קאפוסלה, "והשבועיים הללו היו די כואבים וכבויים בשבילנו. למדנו הרבה מכך, ללא ספק", הוא סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים