אושרה חלקית תביעה ייצוגית נגד סלקום

התובעים הגישו את התובענה לאחר שלמרות החוק וחרף המתנה ארוכה למענה טלפוני, החברה לא הסירה אותם מרשימה לשליחת הודעות SMS פרסומיות ● סכום התביעה: 16.7 מיליון שקלים

צילום אילוסטרציה: BigStock

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר בקשה לתובענה ייצוגית נגד סלקום בנושא הסרה מרשימות לשליחת הודעות SMS פרסומיות. חלק נוסף בבקשה להכרה כייצוגית, בנוגע לשליחת פרסומות בהודעות SMS ללא אישור הלקוח – נדחה.

לפי הוראות חוק הספאם, הסרה מרשימת תפוצה חייבת להיות נוחה, פשוטה וקלה לביצוע. שני מנויים של סלקום טענו בבקשת התביעה כי החברה לא מאפשרת ללקוחות להסיר את עצמם מרשימת התפוצה באמצעות משלוח SMS חוזר. לעומת זאת, היא מאלצת אותם להתקשר לשירות הלקוחות ולהמתין ארוכות למענה, כשבמהלך ההמתנה הם נאלצים להאזין לפרסומות של סלקום.

התובעים, שמיוצגים על ידי עורכי הדין דור נחמן ואוריה ירקוני, מפרטים בבקשה את הניסיונות שעשו כדי להסיר את עצמם מרשימת התפוצה, שהיו כרוכים בפניות טלפוניות חוזרות ונשנות שלא טופלו לשירות הלקוחות, לאחר המתנות מתישות וארוכות, שבהן נאלצו, כאמור, להאזין לעשרות פרסומות של החברה. אחד התובעים אף פנה בפקס ובמייל בבקשה להסירו, אך גם פניות אלה לא נענו, ורק לאחר ששלח לסלקום מכתב מעורך דין הוא הפסיק לקבל את הודעות הפרסומת. כל ההליך הזה, לפי הבקשה, גרם לתובעים נזק מסוג הטרדה ופגיעה באוטונומיה, ולנזק ממוני מסוג אובדן זמן.

"אין אבסורד גדול מכך"

הקבוצה המיוצגת בתביעה הייצוגית הם כל לקוחות סלקום שהתקשרו למענה הקולי שלה במטרה להסיר עצמם מרשימת התפוצה של הפרסומות.

בהחלטתה ציינה השופטת צילה צפת ש-"הפרוצדורה למשלוח הודעת סירוב בה נקטה סלקום – חיוג למספר טלפון – לא הייתה 'פשוטה וסבירה בנסיבות העניין', אלא מכבידה ואפילו בבחינת לעג לרש. היא התישה את צרכניה וכפתה האזנה לפרסומות על צרכניה, שכל מבוקשם היה שלא להיכלל ברשימת התפוצה של דברי פרסומת מטעמה, ובעיקר עת הם נאלצו לשמוע משך דקות ארוכות דברי פרסומת שמהם ניסו להימנע. אין לך אבסורד גדול מכך".

השופטת קבעה ש-"נמצא כי לכאורה, סלקום לא עמדה בהוראות הדין ביחס לדרך ההסרה מרשימת התפוצה למשלוח הודעת סירוב". היא העמידה את סך התביעה על כ-16.7 מיליון שקלים ופסקה לתובעים 30 אלף שקלים כהוצאות. בנוסף, היא אישרה צו מניעה שאוסר על סלקום לשלוח פרסומות ללא אפשרות הסרה פשוטה ונוחה, שאינה מחייבת המתנה ממושכת ותוך השמעת פרסומות קוליות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים