עליבאבא מצמצמת זיופי רכישות לצורך בניית אמינות טובה יותר

סוכנים בתשלום שאותם מעסיקה הענקית מתיימרים לקנות ולספק סקירות של מוצרים בכדי להקפיץ את הרייטינג של הסוחרים ● כעת מעוניינת החברה להקטין את פעילותם משמעותית, בכדי לזכות בערך יותר ריאלי

ג'ק מא, המייסד והבעלים של עליבאבא וקבוצת ANT. צילום: יח"צ

ענקית המסחר האלקטרוני הסינית עליבאבא (Alibaba) מפעילה את מה שמכונה "brushers" (מנקים) – רשתות חוץ מאורגנות של קונים ומבקרים מזויפים, אשר מקבלים תשלום בכדי לנפח את דירוג המוכרים.

לאחרונה תבעה הענקית הסינית את Shatui – חברה שעוסקת בזיופים דומים בתשלום – בסכום של 2.16 מיליון יואן, שהם כ-310 אלף דולר, לאחר ששיתפה פעולה עם הרשויות על מנת לפשוט על משרדי החברה, כך דיווח בלומברג (Bloomberg).

משתדלת להבריש את ה-brushers

התביעה מייצגת שינוי ממה שהיה נהוג עד כה – ה-brushers הניעו על פי הדיווחים את ווליום הסחורה הגולמית של החברה במשך שנים, אבל כעת מבקשת עליבאבא תמונה אמינה יותר, מה שגורם לה להעלים ראיות למעשיה שלה, בכדי לנקות את השטח.

"עליבאבא לא החמירה ב-brushing לפני ההנפקה שלה, אבל היא באמת נקטה באמצעים חריפים כנגד רשלנות בשנה האחרונה", אמר ריי זאהו, אנליסט ב-Guotai Junan Securities לבלומברג.

מוכרים באחד האתרים הפופולריים ביותר של עליבאבא – Taobao – אמרו לבלומברג כי ה-brushers פוגעים בעסקים שלהם; אם הם מסרבים או לא יכולים להרשות לעצמם את השירות, מרכולתם עלולה ליפול לאזורים הלא מובלטים וללכת לאיבוד בין מיליארד או יותר המוכרים באתר העצום. "זה כמעט בלתי אפשרי למצטרף חדש להתחיל חנות ב-Taobao בימים אלה בלי להזדקק ל-brushing", הסבירה ג'יאן ווייקינג, המוכרת קוסמטיקה ב-Taobao.

הבלטה בשוק הכל כך רווי

לעומת זאת, ה-brushers נראים כמי שאימצו את העמדה כאילו הם מציעים שירות הכרחי, שמספק לסוחרים הבלטה בשוק הכל כך רווי. על פי דיווחים, הדרכת וידיאו באתר האינטרנט של חברת ה-brushing שנקראת Hiwinwin מספרת למבקרים כי "בעידן הזה להעניק לעצמכם ביקורות טובות ולקנות הזמנות משלכם זה פשוט מדי. אתם צריכים רשת מקצועית שתעזור לכם".

במקרים מסוימים יכול השירות להגיע בצורה של פעולות רשת נרחבות במיוחד. Shatui נתבעת על ידי עליבאבא, על פי הדיווחים, כיוון שגייסה יותר מ-5,000 עובדים שתפקידם היה להעמיד פנים שהם קונים את המוצרים, לייצר תנועה של מטבעות דיגיטליים ולהשאיר ביקורות חיוביות. מצב כזה אינו רצוי כעת מצד עליבאבא שמעוניינת להשקיט את הסוג הזה של הפעילות המזויפת ככל שניתן.

הענקית הסינית גם מנסה להילחם במוניטין שיצא לה כמוכרת סחורה מזויפת. מייסד החברה, ג'ק מא, הותקף מוקדם יותר השנה על שתיאר את החברה שלו כמובילה עולמית בתחום ההתמודדות עם מוצרים מזויפים.

על פי הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), מעקב אחרי זיופים בעבור כמה מהמותגים הקמעונאיים הגדולים, מספק תמונה מדאיגה כיוון שלקוחות עליבאבא מעריכים כי כ-20% עד 80% מכל המוצרים הממותגים ב-Taobao, למשל, הם מזויפים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים