סנאפצ’ט משתכללת ומוסיפה שיחות ועידה

העדכון החדש של הרשת החברתית מכניס אליה אפשרות לשיחות בקבוצה של עד 16 משתמשים, יחד עם עוד כמה וכמה תוספות מוצלחות ● אל אלו מתלווה הפופולריות הגואה וההנפקה הציבורית הקרבה ובאה

קופצת למים של טיק-טוק. סנאפ

סנאפצ'ט (Snapchat) הולכת ומתרחבת. אפליקציית המדיה החברתית אמנם מפורסמת בעיקר בזכות הפיצ'ר שמאפשר למשתמשיה להפיץ סרטוני סלפי קצרצרים ומשעשעים באורך 10 שניות בין חבריהם, אבל זה רק מגרד את פני השטח של מה שיש לה באמת להציע כיום.

האפליקציה, שהושקה בשנת 2012 כאמצעי להחליף גגים פרטיים בדמות הודעות שמשמידות את עצמן בין חברים, גדלה והפכה למפלצת אמיתית. אל שם האפליקציה שקוצר לסנאפ (Snap) הוצמדה התוספת Inc, וזה הפך לשם החברה האם של היישום, שכבר השיקה לפני מספר חודשים את מוצר החומרה הראשון שלה – משקפי שמש מבוססי מציאות רבודה אשר לוכדים סרטונים בני 10 שניות באמצעות המצלמה המובנית בהם.

למשקפיים – שמחירם 130 דולר ושזמינים לרכישה במכונות אוטומטיות הפזורות בערים נבחרות ברחבי ארצות הברית – נרשם ביקוש מטאורי, והם נמכרים בתמורה למאות דולרים ב-eBay. קווי הייצור שלהם, כך מדווח, עובדים שעות נוספות.

משדרגת, מתרחבת ומצרפת שיחת ועידה

אבל שיווק מוצרי חומרה אינו הכיוון היחיד שאליו מתרחבת החברה. הבילוי בסנאפצ'ט כבר לא מרוכז סביב קאץ' חביב בלבד, אלא כולל כיום מקבץ רציני של פילטרים מבוססי מיקום, כותרות, מדבקות וצבעי סימון; התכונה Stories מורכבת ממצבור סיפורים ציבוריים המופיעים (ונעלמים) באופן כרונולוגי; ערוץ Discover מאפשר למשתמשים להגיע לתוכן קצר שנתמך על ידי פרסומות; ובנוסף יש גם את האפשרות לשלוח הודעות פרטיות בין משתמש למשתמש.

לא בטוח אם מישהו זיהה את התכונה הזו כחסרה, אבל בכל זאת השבוע הכריזה הרשת החברתית על תוספת לשירותיה בדמות הודעות קבוצתיות, או אם תרצו – שיחות ועידה.

מעכשיו יכולים עד 16 משתמשים להשתתף יחד בשיחה קבוצתית (Group), כשמשתתפי הצ'אט גלויים בחלק התחתון של הממשק. אגב, אם יש דברים בין-אישיים שרוצים להחליף עם מי ממשתתפי השיחה רבת המשתמשים, הקשה על שם מסוים מתחילה שיחה קצרה (Quick Chat) ופרטית עם חבר הקבוצה הנבחר.

משתמשים יכולים לשתף סנאפים בתוך הקבוצה, ממש כמו הודעות רגילות, והם יוכלו להיפתח פעם אחת ולהתנגן שוב פעם אחת בלבד. בשל טבעה הארעי של סנאפצ'ט, התוכן של Group לא יישמר לדורות הבאים והוא נמחק לחלוטין לאחר 24 שעות.

עוד חידושים ופרפראות

זו אינה התכונה החדשה היחידה שסנאפצ'ט מכניסה לשירות שלה. כלי מספריים (Scissor) חדש – שיתחיל לפעול קודם ב-iOS ויגיע לאנדרואיד רק בשבועות הקרובים – מאפשר "לגזור" חלק מסנאפ לצורך יצירת מדבקה ולאחר מכן לשמור אותו במגירת המדבקות של היישום.

אפקט מברשת צבע (Paintbrush) מאפשר הוספת שכבה אמנותית לסנאפים שנשמרים בארכיון הזיכרונות (Memories) של המשתמשים.

שזאם (Shazam) משולב מעתה עם המצלמה של סנאפצ'ט, בכדי שהמשתמשים יוכלו לזהות מוזיקה שמושמעת בתוך האפליקציה. התוספת תאפשר למשתמשים גם לעיין ברשימת שירים שזוהו בעבר, ותהיה זמינה מתפריט ההגדרות.

הולכת ותופחת, רוכשת ומשתכללת

מספר המשתמשים היומיים הפעילים של האפליקציה מסתכם כיום ב-150 מיליון, כמעט מחציתם – כ-60 מיליון – מתגוררים בארצות הברית. האפליקציה צפויה לייצר יותר מ-935 מיליון דולרים השנה. בין משקיעיה נכללים CapitalG, זרוע ההון סיכון של גוגל (Google), וכן פידליטי (Fidelity), עליבאבא (Alibaba), קבוצת ההשקעות הסעודית Kingdom Holding Company, כמו גם Tencent ו-לייטספיד (Lightspeed).

סנאפ הגישה בקשה להנפקה ראשונה לציבור בחודש נובמבר, עם הערכת שווי של בין 25 ל-35 מיליארדי דולרים, אבל זה עדיין לא הזמן שבו החברה מתכוונת לשקוט על שמריה.

בחודש אוגוסט היא רכשה את Vurb – אפליקציית חיפוש והמלצות מלוס אנג'לס שפועלת מבסיסה שבקליפורניה, בתמורה ל-110 מיליוני דולרים. במרץ רכשה את Bitstrips – חברת הסטארט-אפ שניצבת מאחורי שירות הקומיקס האישי Bitmoji – תמורת 100 מיליון דולר. הרכישה הפכה לפרקטית מוקדם יותר השנה כיוון ששימוש ב-Bitmoji מאפשר למשתמשיה של סנאפצ'ט להכניס גרסת דמות מצוירת של עצמם לסנאפים ולסיפורים.

האפליקציה המשודרגת זמינה כבר עכשיו ב-App Store למכשירים מבוססי iOS וב-Google Play לאנדרואיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים