ביל גייטס מוביל השקעה של מיליארד דולר באנרגיה ירוקה

גייטס משמש כיו"ר קרן חדשה, BEV, שמטרתה העיקרית היא סיוע להתמודדות עם התחממות כדור הארץ ● בין המשקיעים הנוספים: ג'ף בזוס מאמזון, ג'ק מה מעליבאבא והאסו פלטנר, ממייסדי סאפ

אפילו הוא כבר לא משתמש במערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט. ביל גייטס. צילום: dts, ויקיפדיה

שורה של בכירים בכלכלה העולמית, ובמרכזם בהיי-טק, מקימים בימים אלה קרן שתשקיע מיליארד דולר באנרגיה ירוקה. יו"ר הקרן הוא ביל גייטס, מייסד ולשעבר יו"ר מיקרוסופט (Microsoft), ובין הבולטים הנוספים בה ניתן למצוא את ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון (Amazon), ג'ק מה, מייסד עליבאבא (Alibaba), והאסו פלטנר, ממייסדי סאפ (SAP). בסך הכול, השווי שלהם עומד על 170 מיליארד דולר.

שמה של הקרן הוא BEV (ר"ת Breakthrouth Energy Ventures) ומטרתה העיקרית היא לסייע בהתמודדות עם שינויי האקלים, קרי: התחממות כדור הארץ. היא תחל להשקיע בטכנולוגיות אנרגיה ירוקה במהלך 2017. גייטס אמר ל-Quartz ש-"אנחנו פתוחים לכל מה שמוביל לאנרגיה זולה, ירוקה ובת קיימא".

בשנה שעברה הודיע גייטס כי בכוונתו להשקיע מיליארד דולר (נוספים) באנרגיה ירוקה והוא בין 28 היחידים והמשפחות שנמצאים ב-BEC (ר"ת Breakthrouth Energy Coalition). חלק גדול מהחברים בקואליציה ישקיעו גם בקרן החדשה.

גייטס אמר בראיון כי הוא מופתע מכך שהחדשנות הטכנולוגית לא מצוינת במידה רבה יותר כפתרון להתמודדות עם שינויי האקלים. אלא שמחקר שנערך באחרונה הצביע על כך שקרנות הון-סיכון השקיעו בין 2006 ל-2011 יותר מ-25 מיליארד דולר באנרגיה ירוקה והפסידו למעלה מחצי מהכסף הזה. נראה שזוהי הסיבה לכך שההשקעות בתחום לא עלו מאז.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים