גוגל הפחיתה את גודל עדכוני האפליקציות ב-65%

עם זאת, מהירות הגלישה בזמן העדכונים הופחתה לחצי ● מדובר בעדכונים אוטומטיים בלבד

Google Play - בלי אחת האפליקציות היותר פופולריות של הזמן האחרון, הלוא היא פורטנייט

משתמשי אנדרואיד (Android), על האפליקציות שלה, ישמחו לגלות שהרוויחו עוד כמה עשרות מגה-בייטים של מקום אחסון בסמארטפון שלהם: גוגל (Google) הודיעה אתמול (ד') כי יישמה שיטה חדשה להפצת עדכונים לאפליקציות ב-Google Play, שתפחית את נפח השימוש בנתונים. אבל לא בלי מחיר: בעוד שנפח העדכון יופחת ב-65% בממוצע, מהירות הגלישה תורד לחצי.

כדי למנוע פגיעה בחוויית המשתמש הכללית, גוגל מגבילה את השימוש בשיטה לעדכונים אוטומטיים בלבד. אנדרו היידן, מהנדס תוכנה בחברה, מסביר ש-"עדכונים אוטומטיים בדרך כלל מתרחשים בלילה, בעת שהמכשיר מחובר למקור מתח וסביר שהמשתמש לא עושה בו שימוש. הדבר מבטיח שהמשתמשים לא יצטרכו להמתין זמן ארוך יותר מהרגיל לסיום עדכון כשהם מעדכנים ידנית אפליקציה כלשהי".

קובץ-מול-קובץ

המערכת, שמכונה הטלאת קובץ-מול-קובץ (File-by-File patching), מזהה הבדלים קטנים בין קבצים ישנים ולא דחוסים בספריות האפליקציות של המכשיר. לאחר זיהוי ההבדלים, היא מיישמת את השינויים בספרייה הקיימת במכשיר ומבצעת דחיסה מחדש, תוך בדיקה שהספרייה שבסמארטפון תואמת בדיוק לזו שנמצאת ב-Google Play – בייט מול בייט.

לדוגמה, אפליקציית קינדל, שצרכה בעבר 19.1 מגה-בייט, תתכווץ כעת ב-84%, ל-8.4 מגה-בייט, ואפליקציית המפות של גוגל, שתפסה נפח של 17.5 מגה-בייט, "תשקול" רק 9.6 מגה-בייט.

בהשוואה לאלגוריתם העדכון הקודם, היידן טוען שהטלאת קובץ-מול-קובץ נוטה להיות יעילה יותר ב-20%, בשל הפחתת הנפח של הקבצים – אך זו גם הסיבה שהיא צורכת יותר זמן וכוח מחשוב.

מאחר שהשיטה מיושמת אוטומטית, המשתמשים והמפתחים לא יצטרכו מעתה לעדכן יישומים באופן ידני כדי להפחית את נפחם. העדכון האוטומטי יזהה את התיקיות בסמארטפון של המשתמשים ויעדכן אותן אוטומטית על הנפח המכווץ, מבלי להפריע להם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים