Airbnb מבריזה למארחים בניו-יורק

לאחר התאחדות מארחים לצורך מלחמה בחוק המדינה הקונס אותם על עצם פרסום דירות שלמות להשכרה לטווח קצר - נסוגה החברה מכוונתה לסייע במאבק נגד החקיקה החדשה, מה שמחבל בהמשך פעולתה בתפוח הגדול

Airbnb

בשורה מאכזבת ומבשרת רעות לשוכרי הדירות לטווח קצר בניו יורק – בסוף השבוע יישב אתר שיתוף הדירות והבתים Airbnb את התביעה שלו כנגד המדינה בדבר התנאים שיביאו להטלת קנסות על הפרת כללי השכרת דירות. הפשרה, כך חוששים כעת מארחים רבים בכל רחבי ארצות הברית, עלולה להוות תקדים שיביא לחקיקה דומה גם בערים אחרות.

קנסות עד-7,500 דולר למפרסמי דירות

החוק החדש מאפשר למדינת ניו יורק להטיל על מארחים המפרסמים דירות באתר – וכן באתרים המספקים שירותים דומים – קנסות של 1,000 עד-7,500 דולר, על עצם פרסום האפשרות להשכרת הדירה, גם אם זו אפילו לא הושכרה בפועל. תוספת זו לחקיקה הקיימת נועדה לחזק את האיסור על השכרתן של דירות שלמות לטווח קצר, שחל בניו יורק מאז 2010. השינוי המחמיר עלול להשפיע על פעילותה של Airbnb בניו יורק באופן ניכר.

זמן קצר לאחר אישור התוספת לחוק, הגישה Airbnb תביעה כנגדו, שבמסגרתה טענה כי החוק הופך גם אותה לשותפה לעבירה, מה שיכול בסופו של דבר להוביל לאפשרות שתיקנס גם היא בגינו, ולא רק המארחים שלא יצייתו לו. מצב זה, טענה החברה, נוגד שורה של סעיפים שמהווים חלק מחוקת ארצות הברית.

המארחים בראש סדר העדיפויות

כעת, לאחר שיושבה הבעיה מול עיריית ניו יורק, מבשרת החברה בהצהרה לתקשורת כי "אנחנו רואים זאת כצעד חומרי קדימה בעבור המארחים שלנו, כש-Airbnb והעיר הסכימו ל'עבודה בשיתוף פעולה על דרכים להתמודד עם מצוקת הדיור הקבועה של ניו יורק', כולל באמצעות ציות המארחים למדיניות One Host, One Home של Airbnb".

"אנו מצפים לעשות בכך שימוש כבסיס למציאת גישה המגנה באופן אחראי על הניו יורקרים, תוך חיסול מלונות לא-חוקיים שמסירים דיור קבע מהשוק או יוצרים רווחים לא-בטוחים".

"המארחים שלנו הם בראש סדר העדיפויות שלנו, תמיד", הוסיפה החברה. "התביעה הייתה דרך להילחם בחוק רע שאינו מבחין בין מארחים אחראים ושחקנים רעים באמת. על ידי יישוב התביעה אנחנו פותחים את הדלת לשיתוף פעולה עם העיר הגדולה".

מי שעמדה מאחורי החקיקה, חברת המועצה המחוקקת, לינדה רוזנטל, הגיבה לביטול התביעה ואמרה ש"אני מצפה מעיריית ניו יורק להתחיל לפעול כעת כנגד מפרי החוק הסדרתיים אשר הופכים את שאמור להיות דיור בר-השגה למלונות לא חוקיים".

הפשרה שהשיגה Airbnb מסירה ממנה את האיום בחשיפה לקנסות, אך מפקירה למעשה את המארחים שלה להתמודד לבדם אל מול הרשויות. החברה מצידה טוענת שהתביעה הייתה רק דרך אחת שבה היא נלחמה ותמשיך להילחם כנגד ההוראות המגבילות של ניו יורק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים