סקר של אינטל: מוצרים רבים חשופים לפריצה

יותר ממחצית מהצרכנים לא יודעים איך לאבטח את המכשירים שלהם, ורוב גדול מהם לא יודע להתמודד עם האיומים על ההתקנים החדשים – כך לפי סקר של חטיבת האבטחה של החברה

זהירות - מוצרי צריכה! אילוסטרציה: BigStock

האינטרנט של הדברים וטרפת הקניות יוצרים סכנת אבטחה, ולקראת עונת השופינג של בלק פריידי, שיתקיים ביום ו' הקרוב, סייבר מאנדיי, שיחול ביום ב' שמיד לאחריו, והחגים הנוצריים, כדאי לשים לב לכך. לפי סקר שפרסמה אינטל סקיוריטי (Intel Security), זרוע אבטחת המידע של אינטל (Intel), מוצרים רבים חשופים לפריצה על ידי האקרים, ובהם התקנים שרבים מהצרכנים לא מודעים לסיכוני הסייבר הגלומים בהם. בין היתר, מדובר בנגני מדיה, מזרימי מדיה (סטרימרים), התקני בית חכם, מצלמות אבטחה, רחפנים וצעצועים המחוברים לרשת.

מתנות החגים המועדות ביותר לפריצה השנה, לפי הסקר, הן בראש ובראשונה מחשבים ניידים ושולחניים, שעשויים להיפגע מאפליקציות זדוניות, השכיחות כיום ולא מוגבלות להתקני Windows בלבד. גם סמארטפונים וטאבלטים בלי אבטחה נאותה עשויים להיפגע מתוכנות זדוניות, שמסוגלות לגנוב מידע אישי או פיננסי. לפי הסקר, 52% מהצרכנים מתכננים לרכוש סמארטפון או טאבלט בתקופה הקרובה.

נגני מדיה ואביזרי סטרימינג שינו את האופן שבו אנחנו נהנים מסרטים וטלוויזיה, אבל אנחנו עלולים להזמין באמצעותם עברייני מחשב לסלון שלנו אם נשכח לעדכן את התוכנה בהתקן.

התקנים מחוברים ואפליקציות לבית חכם מאפשרים לנו לפקח ולשלוט על הנעשה בבית מהסמארטפון, אך ההאקרים כבר הדגימו שהם מסוגלים לפרוץ מנעולים, מצלמות והתקנים ביתיים אחרים דרך חיבורי בלוטות' ו-Wi-Fi לא מאובטחים.

גם הרחפנים, שמכירותיהם צפויות להגיע ליותר מ-20 מיליארד דולר עד 2022, קורצים להאקרים, ובלי אבטחה מתאימה הם עלולים לשבש את אות ה-GPS או לחטוף את הרחפן באמצעות אפליקציות הסמארטפון שלו.

מתחילים להשתמש במכשירים בלי לדאוג לאבטחה

הסקר מראה כי רוב הצרכנים מודעים לנקודות התורפה בהתקנים מחוברים "ישנים", כגון מחשבים ניידים, טלפונים ניידים וטאבלטים, אבל הם לא מודעים לסיכונים הפוטנציאליים הכרוכים בהתקנים מחוברים חדשים יותר. רק 20% מהצרכנים היו מודעים לסיכון הנובע מרחפנים, רק 15% ערים לסיכון הגלום בצעצועי ילדים ובהתקני מציאות מדומה, ורק 11% מודעים לסיכונים ממתנות לחיות מחמד.

עוד עולה מהסקר כי 79% מהצרכנים נוהגים להתחיל להשתמש בהתקנים המחוברים שקיבלו במתנה או רכשו כבר ביום הראשון. כמו כן, רק 42% דואגים לנקוט אמצעי אבטחה מתאימים. רוב הצרכנים יודעים שחשוב לאבטח את ההתקנים, אבל כמעט מחצית מהם (47%) לא בטוחים האם הם נוקטים את אמצעי האבטחה הנכונים.

"באופן לא מפתיע, התקנים מחוברים מככבים בראש רשימת המתנות שכולם רוצים לקבל", אמר גארי דייוויס, החוקר הראשי לאבטחת צרכנים באינטל סקיוריטי. "מה שמבהיל הוא שהצרכנים לא מודעים להתנהגות המהווה סיכון אבטחה בהתקנים חדשים". לדבריו, "לעתים קרובות, הצרכנים כה להוטים להתחיל להשתמש בגאדג'ט החדש שקיבלו, עד שהם שוכחים לוודא שהוא מאובטח כהלכה. עברייני הסייבר מנצלים את חוסר תשומת הלב הזה כדי לאסוף נתונים אישיים של הצרכנים, לחשוף אותם לתוכנות זדוניות ולגניבות זהות ואפילו כדי להשתמש בהתקנים לא מאובטחים כדי לפתוח במתקפות DDoS – כמו במתקפה על שרתי חברת Dyn לפני כחודש".

דייויס הוסיף כי "ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתפתח, חשוב שצרכנים יבינו את הסיכונים הטמונים אפילו בהתקנים התמימים ביותר. 81% מהצרכנים סבורים שחשוב מאוד לאבטח את הזהויות המקוונות וההתקנים המחוברים שלהם, אבל כמחצית מהם לא בטוחים שהם נוקטים את צעדי האבטחה הנכונים – וזה אומר דרשני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים