ירידות דו ספרתיות לפלאפון: ההכנסות קטנו ב-11% והרווח הנקי – ב-42%

החברה סיימה את הרבעון עם ירידות בולטות בסעיפים העיקריים ● לעומת זאת, מצבת המנויים עלתה ב-88 אלף

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי. צילום: יח"צ

פלאפון הציגה ברבעון השלישי ירידות בולטות בהכנסות וברווח הנקי – לצד עלייה במספר המנויים שלה.

מהתוצאות שפרסמה החברה הבוקר (ד'), במסגרת ההוצאות של כלל קבוצת בזק, עולה כי ההכנסות שלה קטנו ב-11% ל-649 מיליון שקלים והרווח הנקי רשם ירידה חדה של 41.8% ל-32 מיליון.

הירידה בהכנסות באה לידי ביטוי הן במכירות ציוד הקצה, שפחתו ב-13% ל-181 מיליון שקלים, והן בסעיף השירותים, שירד ב-10.2% ל-468 מיליון. הירידה בהכנסות משירותים בהשוואה נבעה משחיקת תעריפים, כתוצאה מהמשך התחרות המוגברת בענף הסלולר. בפלאפון תולים את הירידה במכירות ציוד הקצה בעיקר בשינוי בתמהיל המכירות, שבא לידי ביטוי בקיטון במכירות מכשירי סלולר יקרים ומנגד גידול במכירת אביזרים נלווים, מוצרים אלקטרוניים ומוצרי מולטימדיה שאינם מכשירי סלולר.

עוד עולה מהנתונים כי הרווח התפעולי הרבעוני של החברה רשם ירידה חדה, של 55.7%, ל-27 מיליון שקלים וה-EBITDA – של 30%, ל-119 מיליון.

לעומת זאת, מצבת המנויים של פלאפון ממשיכה לגדול: ברבעון המדווח הסתכם הגידול בכ-88 אלף ומספר המנויים של פלאפון עומד על 2.348 מיליון. מדובר בעלייה גדולה יותר לעומת הרבעון הקודם, שבו עלתה מצבת המנויים של החברה בכ-67 אלף, והרבעון הראשון, שבו היא גדלה בכ-41 אלף. ההכנסה החודשית מלקוח עמדה על 68 שקלים – כמו ברבעון השני של השנה.

בהשוואה לרבעון הקודם: ירידה ברווח הנקי ועלייה בהכנסות

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, בחר להשוות את תוצאות החברה לעומת הרבעון הקודם וציין כי הכנסות החברה משירותים הסתכמו ב-468 מיליון שקלים לעומת 456 מיליון ברבעון הקודם – גידול של כ-2.6%, והרווח הנקי הסתכם ברבעון ב-32 מיליון שקלים בהשוואה ל-13 מיליון ברבעון השני של השנה – עלייה של 146.2%. לעומת זאת, ההכנסות ירדו בהשוואה לרבעון הקודם ב-1.4%.

הוא ציין כי "פלאפון ממשיכה באסטרטגיית ההתרחבות בעסקי הליבה שלה – שירות בסלולר, יחד עם פעילות אינטנסיבית בתחום החדשנות. פלאפון אף מקדמת הקצאת תדרים לדור 4.5 ופנתה באחרונה למשרד התקשורת לשם הסדרת העניין".

גוראון הוסיף כי "ברבעון האחרון המשכנו בפעילות אינטנסיבית להגדלת בסיס המנויים, באמצעות שיתופי הפעולה הקיימים ומתן הצעות בעלות ערך ללקוחות; ביססנו והעמקנו את שיתוף הפעולה עם רשת באג (BUG); המשכנו להרחיב את ערוצי ההפצה ונקודות המגע עם ציבור הלקוחות, עם השקת המותג e-mobile; זכינו במכרז על הלקוח הגדול במדינה – מכרז החשב הכללי לאספקת שירותים סלולריים לכ-100 אלף עובדי המדינה וסמארטפונים של אפל (Apple) ו-HTC; ורק באחרונה מכרנו 10,000 מכשירי iPhone 7 בתוך שבוע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים