יותר מדיה דיגיטלית – פחות טלוויזיה

על פי eMarketer, ב-2017 ישקיעו מבוגרים בגרמניה יותר מזמנם בצריכת אמצעי המדיה הדיגיטליים, שתעלה ב-5.8% לעומת השנה, מאשר בצפייה בטלוויזיה, שתרד ב-0.3%

יכול להיות שמיצינו? אילוסטרציה: BigStock

חברת מחקרי השוק eMarketer – המספקת תובנות וחושפת מגמות הקשורות במסחר, בשיווק ובמדיה הדיגיטליים – צופה כי בשנה הבאה תצוין אבן דרך חשובה לצריכת המדיה בגרמניה, כשהזמן הממוצע של בילוי במדיה הדיגיטלית בכל יום יעלה בפעם הראשונה על זמן הצפייה בטלוויזיה, כך על פי האומדנים הראשונים של החברה.

בשנת 2017, לפי התחזיות של החברה, מבוגרים בגרמניה יבלו שלוש שעות ו-44 דקות ביום באינטרנט באמצעות מחשבים שולחניים או ניידים, או בטלפונים הניידים (שלא לצורכי שיחות קוליות). זאת, לעומת שלוש שעות ו-38 דקות שבהן הם צפויים לצפות בטלוויזיה. למעשה, הצפייה היומית בטלוויזיה תרד ב-0.3% בשנה הבאה, ואילו צריכת המדיה הדיגיטלית תעלה בכ-5.8%.

עוברים מהמחשבים לטלפונים הסלולרים

עוד ציון דרך ראשון בעבור גרמניה – השנה יבלו מבוגרים במדינה יותר זמן בגישה לאינטרנט באמצעות טלפונים חכמים מאשר באמצעות מחשבים נייחים או מחשבים ניידים. הגישה לאינטרנט הסלולרי תעמוד על שעה ו-41 דקות ביום בממוצע לעומת שעה ו-31 דקות של שימוש באינטרנט במחשבים.

על אף שצריכת המדיה בסמארטפונים משגשגת, דבקות הציבור בתקשורת המסורתית, כמו בעיתונים וברדיו, נשארה חזקה בגרמניה. בשנה הבאה יבלה המבוגר הממוצע 38 דקות ביום עם מדיה מודפסת, בהשוואה לשלוש שעות ו-32 דקות בממוצע שישקיע בתכנים הדיגיטליים. הזמן הממוצע שיועבר עם עיתונים ומגזינים צפוי לרדת בשנה זו ב-2.2% וב-1.5%, בהתאמה. עד 2018, צופה eMarketer, כי מבוגרים ישקיעו 37 דקות בלבד בחומרי הפרינט המסורתיים בהשוואה ל-3 שעות ו-53 דקות בתכנים הדיגיטליים.

האוכלוסייה המקוונת הגדולה ביותר במערב אירופה

"גרמניה מתגאה כיום באוכלוסייה המקוונת הגדולה ביותר במערב אירופה – שכרגע מונה כ-63.6 מיליון משתמשי אינטרנט, לפי הערכות eMarketer", אמרה האנליסטית הבכירה, קארין פון אברמס.

"בשנים האחרונות חלה עלייה בחדירת האינטרנט אפילו בקרב תושביה הוותיקים של גרמניה, שלרבים מהם לקח זמן לזהות את הערך שבאינטרנט. כתוצאה מכך, האינטרנט סוף סוף הפך לפעילות יומית או כמעט יומיומית בעבור רוב המבוגרים. הגישה לחיבור לאינטרנט גם היא מלבה קפיצה גדולה בזמן שמבלים עם המדיה הדיגיטלית".

"כמובן שהטלוויזיה תישאר פופולרית גם כן", הבהירה פון אברמס אך הוסיפה כי "אנחנו כבר רואים שינוי בדפוסי הצפייה, כשיותר תוכן טלוויזיוני נודד לפלטפורמות הדיגיטליות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים