דיווחים: סנאפצ'ט הגישה בקשה דיסקרטית להנפקה

החברה נוקטת צעדים להפיכתה לציבורית לקראת ההנפקה שלה, שעל פי ההערכות תקרה בחודש מרץ

קופצת למים של טיק-טוק. סנאפ

האם סנאפצ'ט (Snapchat) בדרך להנפקה? לפי דיווחים, החברה הגישה באופן דיסקרטי בקשה לביצוע המהלך. זאת, לאחר שבחודש שעבר פורסם כי היא החליטה על ביצוע הנפקה. נכון לעכשיו אין אישור רשמי לכך.

בשנים האחרונות חברות רבות שמבקשות להפוך לציבוריות מגישות בקשות להנפקה באופן דיסקרטי, הרבה לפני שנחשף בציבור מצבן הכספי בהליך הרשמי של ההנפקה. הדבר נותן להן חלון זמן בין הגשת המסמכים לרשויות ועד שהם נחשפים לבדיקה קפדנית על ידי הציבור, משקיעים פוטנציאליים ואנליסטים.

ההגשה הדיסקרטית לא אומרת שההנפקה עומדת להתרחש ממש בקרוב – בדיווחים פורסם שסנאפצ'ט עשויה להפוך ציבורית בחודש מרץ – אבל המשמעות היא שהחברה נוקטת צעדים כדי להפוך לציבורית.

השאיפה: הכנסות של מיליארד דולר – כבר בשנה הבאה

חברות שהכנסתן השנתית היא פחות ממיליארד דולר רשאיות להגיש את מסמכיהן לרשות ניירות הערך האמריקנית בצורה דיסקרטית, בהתאם לחוק JOBS הקיים בארצות הברית.

בהתאם לכך, נראה שההנפקה של סנאפצ'ט תתרחש לפי הציפיות. לאפליקציה של החברה יש 150 מיליון משתמשים פעילים יומיים והיא הפכה לאחת החברות שמציעות פלטפורמת פרסום מפתה למשווקים. בנוסף, יש לה הזדמנות להסיט חלק מהמפרסמים מפייסבוק (Facebook) ומפלטפורמות אחרות, שנמצאות כעת בלב העין הציבורית, ובאופן שלילי, כתוצאה מפרסום ידיעות כוזבות בתקופת הבחירות בארצות הברית.

בהתאם למסמכים, שנחשפו ב-TechCrunch, סנאפצ'ט שואפת להגיע להכנסות של מיליארד דולר כבר ב-2017 להכנסות של מיליארד דולר. לפי אותם מסמכים, החברה מעריכה שבשנה הנוכחית יעמדו הכנסותיה על 250-350 מיליון דולר. לעומתה, פייסבוק דיווחה למשקיעים שהגיעה למקסימום ההכנסות מפרסום, לאור ההאטה בצמיחה שלה. המשמעות היא שלסנאפצ'ט יש כעת הזדמנות "לחטוף" הכנסות מפרסום ממנה ומחברות אחרות, ולעניין את המשקיעים.

לפי דיווח בוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), סנאפצ'ט הגישה את המסמכים לרשות האמריקנית לניירות ערך עוד לפני הבחירות בארצות הברית. אולם, לאור האירועים עם הרשתות האחרות, ייתכן שהמשקיעים יתעניינו בה יותר אם היא תצליח לשמור על נאמנות של בסיס המשתמשים שלה ולמשוך משתמשים מרשתות אחרות.

ההערכות מדברות על כך שערך החברה יעמוד בעתיד על 20 עד 25 מיליארד דולר. לפי דיווחים מוקדמים יותר, סנאפצ'ט שואפת לגייס לא פחות מארבעה מיליארד דולר, מה שיעניק לה ערך של אפילו 25-35 מיליארד דולר – יותר מכפול מההערכה הקודמת, כשהיא גייסה 1.8 מיליארד דולרים בסבב גיוס במאי השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים