אינטל מפטרת חלק משמעותי מעובדי התחום הלביש

לדברי מקורות המקורבים לענקית השבבים, החברה עומדת לקחת צעד גדול לאחור בכל הקשור בתחום הפריטים הלבישים, ואולי אפילו לוותר עליו לחלוטין

מרחיבה את ההשקעה בישראל. אינטל

על פי מקורות המקורבים לאינטל (Intel), החברה מתכננת שינויים קרובים שיכללו פיטורים של מספר גדול מעובדי התחום הלביש, שעליו שקדה הענקית בשנים האחרונות, ואולי אפילו פרישה מוחלטת מעסקי הטכנולוגיה הלבישה. לעת עתה קיבלו כבר חלק מהעובדים את ההודעה על השינויים, ועובדים רבים נוספים צפויים לאבד את מקום עבודתם עד סוף השנה.

כשרכשה החברה בשנת 2014 את Basis – יצרנית לא מוכרת במיוחד של שעוני כושר איכותיים – היוותה הקנייה צעד נוסף בתכנית גדולה בהרבה בעבור אינטל, מאחר שהמהלך הכניס את המותג לתוך NDG (ר"ת New Devices Group) – אגף חדש שהוקדש כולו לשוק פריטי הלבוש המשגשג. אינטל תלתה ככל הנראה, תקוות גדולות בתחום ובנוסף חלק מהסיבות להפניית האנרגיות הממוקדות לתחום החדש הייתה הצורך לספק תחרות הולמת מול קוואלקום (Qualcomm), יצרנית השבבים היריבה.

חזון משותף ומחויבות לטכנולוגיה

בהמשך הדרך אימצה אינטל לחיקה גם את Recon – יצרנית צגי הראש הלבישים שנועדו בעיקר לרוכבי אופניים ולעוסקים בסקי ובסנובורד.

דן אייזנהארדט, ממייסדי Recon, אמר במועד הרכישה, בחודש יוני 2015, כי "אינטל היא שותפה אידאלית בעבור Recon. מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ', הבהיר זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד הנוכחי שלו, בשנת 2013, שמחויבותו לטכנולוגיה הלבישה גדולה מאוד. הוא חזר ואישר שוב את המחויבות הזו בנאום המרכזי שלו ב-Consumer Electronics Show בינואר".

עוד הוסיף ואמר כי "בריאן וצוותו, כולל ראש NTG, ג'וש וולדן, חולקים את החזון שלנו בעבור הפוטנציאל של צגים לבישים בשוק הצרכני והארגוני, והעסקה הזו משקפת את החזון המשותף הזה".

פשוט להפסיק את מכירות המכשיר

אלא שבחודשים האחרונים החלו להיראות סדקים בתכניות של הענקית בנוגע לחתום הלביש. בחודש יוני עשתה אינטל ריקול ל-Basis Peak – שעון כושר שעוקב אחרי הרגלי הבריאות והשינה של המשתמש בו – בשל חששות להתחממות יתר.

על פי החברה רק כ-0.2% מהמשתמשים בשעון דיווחו על התופעה, אך כתגובה, במקום להחליף את היחידות הפגומות, החליטה אינטל פשוט להפסיק את מכירות המכשיר לחלוטין. היא הכבירה ועשתה ועצרה גם את תמיכת התוכנה של המכשיר, כולל את אחסון הענן שלו.

פעולות אלו העלו חשדות טבעיים שאינטל חווה נסיגה גדולה בקידום התחום הלביש שלה, כשניכר גם שרכישתה של Basis לא הביאה לחברה תוצרים מלבד שחרורה של טיטניום (Titanium), גרסה יותר אלגנטית של Peak שהתאימה טוב יותר גם ללובשי חליפות העסקים.

עכשיו, לנוכח השמועות על כך שרבים מאנשי NDG יאבדו ככל הנראה את מקום עבודתם, ושנתח נכבד מעובדי קבוצת NTG (ר"ת New Technologies Group) צפויים אף הם לעמוד בפני פיטורים, לא ברור לאן מועדות פני החברה בכל הנוגע בעסקי הפריטים הלבישים. סביר להניח כי הפיטורים מעידים על כך שרוב העבודה שנעשתה ב-NDG והפריטים שפותחו בקבוצה לא יזכו לעולם לצאת לאוויר העולם.

בתגובה לדברים ששלחה, מכחישה אינטל את הסברות כי היא נסוגה לאחור מהעיסוק בפריטים הלבישים, אך לא מגיבה ישירות לחדשות אודות הפיטורים. בהצהרתה המלאה של החברה נכתב: "אינטל לא פוסעת בשום דרך לאחור מעסקי הפריטים הלבישים. למעשה, יש לנו עוד כמה מוצרים בעבודה שאנחנו מאוד מתרגשים מהם, וכן השקות מוקדמות המדגישות את הטכנולוגיה הלבישה שלנו, כמו שעון TAG Heuer והמשקפיים עם הצג החכם, Oakley Radar Pace.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים