בדיקות הדור הסלולרי החמישי יצאו לדרך

הבדיקה הראשונה נערכה ביפן, על ידי וואווי וספקית התקשורת הגדולה במדינה, דוקומו ● הניסוי בחן תרחיש בו תא סלולרי צריך לספק כיסוי קישוריות לנקודות התחברות רבות

שלב חשוב בדרך לפריסת תשתיות הדור החמישי בישראל. עיבוד מחשב: BigStock

בדיקות הדור הסלולרי החמישי (5G) יצאו לדרך. אחד מניסויי השטח הראשונים, אם לא הראשון שבהם, בוצע באחרונה בשיתוף פעולה של ענקית התקשורת הסינית וואווי (Huawei) וספקית התקשורת הגדולה ביפן, דוקומו (Docomo NTT). הניסוי נערך ביוקוהמה, אחת הערים הגדולות ביפן. לפי החברות, הוא בחן תרחיש בו תא סלולרי צריך לספק כיסוי קישוריות לנקודות התחברות רבות.

וואווי ודוקומו בחנו את השידור והקליטה של תא מאקרו ברוחב פס של 200 מגה-הרץ, בערוץ תדרים של 4.5 ג'יגה-הרץ. הבדיקה בוצעה מול 23 תחנות קליטה ושידור, שחלקן הוצב על רכבים, כדי לבדוק קישוריות ניידת.

לפי הדיווח של החברות, מבחן השדה עבר בהצלחה. הן מסרו שקצב העברת הנתונים הגיע ל-11.29 מגה-ביט לשנייה ולזמן אחזור של 0.5 אלפית השנייה בלבד, שזו השהיה שקטנה בכ-90% לעומת זמן האחזור בדור ה-LTE.

שתי החברות התייחסו למבחן כאל פריצת דרך חשובה. "הצלחת המבחן מוליכה את כל התעשייה צעד אחד קרוב יותר לקראת מסחור הדור החמישי עד 2020", אמר וסיף טייקהירו נאקמורה, סגן נשיא ומנהל שיווק בדוקומו.

יש לציין שגם בארצות הברית יש תכונה לקראת בדיקות 5G, שאמורות להתבצע על ידי AT&T. זו צופה לפריסות ראשונות של הדור החמישי בשוק במהלך 2019.

צבי קצבורג

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים