מיקרוסופט מעניקה לאיחוד האירופי התחייבויות בכל הנוגע בעסקת לינקדאין

הענקית מנסה להקל על חששות האיחוד בקשר להשלכות עסקת הענק בשווי 26 מיליארד דולר שהחברה אמורה להשלים לצורך רכישת הרשת העסקית

האם מיקרוסופט תעמוד במילתה ולא תספק יותר עדכוני אבטחה ל-Windows 7? צילום: BigStock

בחודש יוני האחרון התבשרנו על עסקת השנה בהיי-טק – מיקרוסופט (Microsoft) הודעה כי בכוונתה לרכוש את הרשת החברתית העסקית לינקדאין (LinkedIn) בעבור 26.2 מיליארד דולר, בעסקת מזומנים דרמטית.

בהודעה על העסקה נמסר כי הרשת החברתית העסקית תמשיך לפעול באופן עצמאי ותשמור על המותג שלה, וכן שמנכ"לה, ג'ף וויינר, יישאר בכיסאו וידווח לסאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט.

על פי הדיווחים, גם חברת התוכנה האמריקנית Salesforce הייתה מעוניינת לספק הצעת מחיר לרכישת לינקדאין, אבל העסקה נפלה בסוף לחיקה החמים של הענקית מרדמונד.

כעת, לאחר שרשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי (EU) הביעה חששות לגבי השלכות העסקה בפגישה עם בכירי מיקרוסופט בשבוע שעבר, העניקה ענקית הטכנולוגיה לרגולטורי הרשות התחייבות שונות שלא פורטו, כך הודיעה אתמול (ד') הנציבות האירופית, ה-EC (ר"ת European Commission).

חששות שהרכישה תשפיע משמעותית על התחרות החופשית

התחייבות, במונחי ההגבלים העסקיים, מתייחסות לזכויותיה של החברה – אם לנציבות יש חששות שהמיזוג או הרכישה עלולים להשפיע בצורה משמעותית על התחרות החופשית בשוק. הן עשויות לכלול הצעות לשינויים מסוימים בפרויקט, שמטרתם להבטיח את המשך התחרות התקינה בשוק.

חששותיהם של הרגולטורים, שטרם אישרו את העסקה החשובה, מתמקדות בעיקר סביב נושא ה-Big Data והטענה שמיקרוסופט תשתמש בפרופילים המקצועיים במסד הנתונים של לינקדאין – אשר לה 430 מיליון משתמשים – בכדי לחסום את התחרות במשק.

שליטה על Big Data מעיבה על היתרונות

כבר במשך יותר משנה שהממונה על התחרות באיחוד, מרגרט ווסטאגר, מעלה חששות לגבי הסוגיה של שחקניות גדולות שיזכו באחזקות Big Data שיכולות להשפיע על התחרות במשק. בתחילת השנה אמרה ווסטאגר שאם השימוש בנתונים של חברה יהיה כל כך רע לתחרות עד שיעלה על היתרונות, אולי האיחוד יצטרך להתערב בכדי לקבוע מחדש את כללי מגרש המשחקים.

בעבור מיקרוסופט, העסקה לרכישת לינקדאין נועדה כדי לקדם את התכנית להפוך לספקית חיונית בעבור עסקים של שירותים מבוססי ענן, הכוללים גם את Office 365.

מיקרוסופט הגישה את הצעת הרכישה שלה לאישור הרגולציה של האיחוד האירופי באוקטובר, לאחר שכבר קיבלה את אישור הרשויות בארצות הברית, קנדה וברזיל.

כעת הדברים נתונים להחלטת נציבות האיחוד האירופי, שתפסוק ב-6 בדצמבר ותקבע האם היא מאשרת את הרכישה של מיקרוסופט, יחד עם התחייבויות חדשות אלה, או פותחת בחקירה מלאה אודות השלכותיה הצפויות של העסקה.

הוועדה סירבה למסור פרטים נוספים ומיקרוסופט סירבה להגיב לדברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים