חדש ב-Rooms :Messenger – חדרי צ'אט ציבוריים

פייסבוק מציגה פיצ'ר חדש שיאפשר לצ'וטט עם אחרים באופן ציבורי באמצעות אפליקציית המסרים המידיים שלה ● בעבור הישראלים סבלנות נדרשת - האפשרות תפעל בתחילה רק באזורים נבחרים

ה-Messenger של פייסבוק

למען מי שקצת התעייף מאותם פוסטים ואותן שיחות משמימות ורוטיניות בפייסבוק (Facebook) על פוליטיקה ומני טרנדים שלא מחדשים דבר, משיקה עכשיו הרשת החברתית את Rooms – תוספת ליישום ה-Messenger שלה שנועדה לעודד שיחות ציבוריות על נושאים מגוונים ותחומי עניין שונים.

מכיוון שעולה חשש שהפיצ'ר החדש ישמש בעיקר אספסוף דיגיטלי חמוש בקלשונים שיתייחסו אליו כאל כיכר הכפר הישנה והלא תמיד טובה – שעלולה להיות זירה נהדרת ללינצ'ים חברתיים – החליטה פייסבוק לפרוש את התכונה בתחילה רק באזורים נבחרים. לפיכך תושק Rooms קודם כל באוסטרליה ובקנדה, שנבחרו כאזורי הבדיקה שלה, וזאת לפני שתגיע אל המשתמשים בארצות הברית וביתר רחבי העולם.

בעבר עשתה הענקית ניסויים לגבי התכונה באמצעות אפליקציה עצמאית שנשאה את אותו שם, אבל זו לא הצליחה לתפוס את עניין הציבור. כעת, מדווח אתר TechCrunch, תגיע התכונה כתוספת ל-Messenger וכשמפתחיה חמושים בלקחי הניסוי הקודם.

מקום לפגוש זרים, להתווכח, ללמוד, ולארגן הפגנות

כל חדר ב-Rooms יוכל להתמקד בנושאים ספציפיים ולהיות בשימוש של חברים וזרים כאחד, ובכך יהיה שונה באופיו מהשיחות הקבוצתיות הקיימות כיום, אשר בדרך כלל כוללות רק משפחה וחברים.

השימוש בתכונה עשוי להיות נרחב ומרחיק לכת, כך סבור אתר TechCrunch – התכונה תוכל לעבוד כהרחבה בעבור קבוצות פייסבוק גדולות או דפי אמן רבי משתתפים ואוהדים, למשל, והיא יכולה גם לעזור לחבר בין אנשים סביב נושאים שהם רוצים לדון בהם ולא באמצעות הודעות אלא במרחב ציבורי.

גם היכרויות וחיזורים יתנקזו מן הסתם לחדרי הצ'אט החדשים, ממש כמו בימי האינטרנט הראשונים ועליזים, אבל להבדיל ובנוסף יכולה Rooms להיות שימושית גם לצורך ארגון אירועים או שליחת התראות, מה שעשוי בהחלט להפוך אותה לכלי שרת בעבור מפגינים ומארגני אירועי מחאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים