לקראת עונת השופינג: טיפים חשובים לקנייה בטוחה ברשת

מה כדאי לעשות לפני שקונים אונליין? להשוות מחירים ולקרוא את ביקורות הגולשים זה לא מספיק ● מדריך קצר

עוד שנה של קניות אונליין. צילום אילוסטרציה: BigStock

נובמבר ודצמבר הפכו בשנים האחרונות לעונת שופינג חמה ברשת. נוסף על Black Friday, Cyber Monday ויום הרווקים הסיני, נעשה באחרונה ניסיון ישראלי ליצור יום קניות, Shopping IL – ואתרי המכירות רק ממתינים לקונים.

איגוד האינטרנט הישראלי ו-PayPal גיבשו מדריך לקנייה בטוחה בעונת המבצעים, שעשוי להציל קונים מאכזבות ותקלות. לפניכם מספר פעולות שהם ממליצים לעשות:

הכירו את המוכר: ודאו שבאתר שבו אתם מבצעים קניות קיימים תקנון ואמנת שירות, שמעידים כי מדובר במוכר אחראי ואמין. מומלץ לקרוא היטב את אמנת השירות, את תנאי המשלוח ואת "האותיות הקטנות", כדי לוודא שתנאי המכירה, המיסוי, המשלוח, ביטול העסקה וההחזרה והשירות מובנים לכם ומקובלים עליכם, ושיש לכם כתובת ברורה לתלונות ולקבלת שירות.

חפשו את המנעול הירוק: אתרים רבים מפעילים מערכות אבטחה המסומנות באמצעות סמל של מנעול לצד כתובת האתר. כשהסמל מופיע בצבע ירוק – זהו סימן שהמערכות פועלות ותקינות. סימן נוסף הוא כתובות של אתרים שמתחילות בצירוף https, שמעיד שהחיבור מאובטח.

השוואת מחירים: בניגוד לקניונים הפיזיים ההומים, ברשת קל ומהיר להשוות מחירים, ולכן מומלץ להשקיע זמן בחיפוש המוצר המבוקש באתרים מקבילים.

קראו את ביקורות הגולשים: כדאי לקרוא את ביקורות הגולשים על מנת ללמוד מהן על המוכר, המוצרים והשירות שהוא מציע.

מדדו את עצמכם כדי למנוע אכזבות: הקפידו לבדוק היטב את טבלת המידות. מומלץ גם להשקיע מאמץ נוסף ולמדוד את עצמכם, כדי להשוות את המידות בטבלה באופן מדויק.

השקע מתאים לתקע? בקניית מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, ודאו שהחיבור לחשמל מתאים לזה שקיים בארץ או שהמוצר כולל מתאם, ובדקו את התאמת המוצר למתח החשמל בישראל (V220). בקניית אביזרי מחשוב או סלולר, ודאו שהציוד, הרכיבים או ההתקנים מתאימים לישראל, ומתאימים לציוד שברשותכם מבחינת גרסת התוכנה ומערכת ההפעלה.

משלוח: ודאו שהאתר שאתם רוכשים ממנו מבצע משלוחים לישראל – עדיף, כמובן, בחינם. אם המוכר לא מבצע משלוחים לישראל, ניתן להשתמש בחברות השילוח המקומיות, שמציעות כתובת אמריקנית: Buy2USA ,TNT ו-Mustop.

עלויות נוספות: זכרו שהחל מסכום מסוים הרכישה מחויבת במס ומומלץ לבדוק את המחיר הסופי (כולל עלות המשלוח לארץ). כמו כן, מומלץ לבדוק את הוראות המס החלות על ייבוא מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לישראל.

תשלום בטוח ונוח: נוסף על ההמלצה לבצע רכישות רק באתרים המפעילים מנגנוני אבטחה קפדניים, מומלץ להשתמש בשירות תשלומים מקוון ואמין, כדי להוסיף שכבת אבטחה על הפרטים האישיים ופרטי כרטיס האשראי. כמו כן, ממליצים המחברים לקבל שירותים המאפשרים החזר כספי מלא אם המוצר שהזמנתם לא הגיע, הגיע פגום או שונה מהתיאור של המוכר, וכאלה שמעניקים החזר כספי בגין עלות שילוח המוצר בחזרה למוכר, בכפוף לתנאים.

שמירת תיעוד: מומלץ לשמור תיעוד של פרטי ההזמנה והתשלום עד קבלת המוצרים, ולוודא שיש ברשותכם מקסימום מידע על המוצר ועל גודל האריזה שתגיע אליכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים