בקרוב בפייסבוק: פילטרים אמנותיים לתמונות ול-וידיאו

התמונות והסרטונים שכולנו מעלים לרשת החברתית יזכו בקרוב בשדרוג מסננים מיוחד, בדומה למה שמציעה אפליקציית פריזמה ● אם פיקאסו או ואן גוך היו בחיים, באיזה מהכלים או הפלטפורמות החברתיות הם היו בוחרים כדי לבטא את עצמם?

עוד פיצ'ר של פייסבוק. צילום: BigStock

פייסבוק (Facebook) הודיעה אתמול (ג') על כלי בינה מלאכותי (AI) חדש, שייכנס לפעולה בעתיד הקרוב באפליקציית הרשת החברתית שלה.

יצוין שפייסבוק היא האחרונה להצטרף לשירותים רבים אחרים שמאפשרים למשתמשים לשנות קטעי וידיאו ותמונות באמצעות מסננים, שמשווים להם מראה אמנותי של סגנונות בהשראת אמנים מפורסמים, כמו ואן גוך.

תמונות שמזכירות יצירות של ציירים גדולים

הכול התחיל כשבאוגוסט בשנה שעברה אימנו חוקרים גרמניים מחשב כך שידע ליצור בתוך כשעה תמונות שמזכירות יצירות של ציירים גדולים. מאז, אתרים ואפליקציות, כמו פריזמה (Prisma), הפכו את השירות לכזה שמאפשר למשתמשים להחיל אותו על התמונות שלהם במהירויות גבוהות אפילו יותר.

עכשיו הגיע זמנה של פייסבוק להביא את הטכנולוגיה למיליארדי משתמשיה. מכיוון שסרטי וידיאו הופכים ליותר ויותר נפוצים ברשת החברתית, החברה רוצה ככל הנראה לוודא שיש למשתמשים כלים שיאפשרו להם ליצור ולשתף את הסרטונים המעניינים ביותר.

החשיפה הגדולה ביותר אי פעם לאמנות

המסננים החדשים יזכו לשמותיהן של עבודות אמנות ספציפיות, כמו "ליל כוכבים" של ואן גוך, ולא ייקראו על שמו של האמן עצמו. כמו כן, ניתן יהיה להזרים וידיאו שעוצב על פי סגנונו של אמן לבחירה.

חואקין קנדלה, מנהל תחום הבינה המלאכותית של פייסבוק, מאמין שזו עומדת להיות החשיפה הגדולה ביותר אי פעם של אנשים לאמנות, בזכות בסיס המשתמשים הגדול של הרשת החברתית.

מדהים לראות כיצד הצליחה פייסבוק, בשלושה חודשים בלבד, להמציא את מה שהיה נחוץ מבחינת עיבוד מחשב כדי לעשות עבודת בינה מלאכותית בטלפון החכם.

ראשית, החברה ייעלה את האלגוריתמים שלה כך שיחילו את המסננים. הזמן שאורך לאלגוריתם לצורך עיבוד תמונה או וידיאו עבר אופטימיזציה והוסרו ממנו חישובים מיותרים. כמות הנתונים שנדרשים לתהליך האלגוריתמי הוגבלה גם היא, כדי שהסמארטפון לא יעמוד במעמסת יתר.

בעוד שבעבר נדרשו לתהליך שכזה מחשבי על שעובדים בענן, כעת ניתן לבצע אותו בטלפונים חכמים, אפילו אם הם במצב טיסה או נמצאים במצב לא מקוון.

משאבים רבים מושקעים בתחום הבינה המלאכותית

לאור העובדה שמחשבים הופכים לבעלי יכולות יותר ויותר גדולות, יש כעת למכונות אפשרות ללמוד יותר מאי פעם. ההישג של פייסבוק מהווה גם תזכורת לכך שחברות היי-טק מובילות, כמו אמזון (Amazon) וגוגל (Google), משקיעות הרבה משאבים בתחום הבינה המלאכותית ומתכוונות להפוך אותו ליותר ויותר נפוץ.

עם זאת, ועל אף הקדמה, הטכנולוגיה, שעובדת באופן המוצלח ביותר על מכשירים חדשים, צפויה להשתמש ביותר חיי סוללה ממה שהאפליקציה של פייסבוק צורכת בדרך כלל. כעת נותר רק לתהות מתי יבחרו יצרניות הניידים להשקיע מרץ ויצירתיות באותו קנה מידה בייצור סוללות עמידות יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים