אושר בכנסת: ניתן יהיה לשלוח תעודות זהות ביומטריות בדואר

"משלוח התעודות בדואר יהווה פתח לגופים עברייניים לגניבת זהות", אמר ח"כ ניסן סלומינסקי, יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט ● למרות זאת, אישרה הוועדה ללשכות האוכלוסין לערוך פיילוט עד סוף 2017

בא דואר? צילום: מתוך קמפיין תעודות הזהות החכמות

לשכות האוכלוסין יוכלו מעתה ועד סוף 2017 לשלוח תעודות זהות ביומטריות בדואר – כך החליטה אתמול (ב') ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת. זאת, למרות דברי יו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלומינסקי, שאמר בדיון כי "משלוח תעודות הזהות הביומטריות בדואר יהווה פתח לגופים עברייניים לגניבת זהותם של אזרחים רבים".

בישיבה הסתבר כי נמצאות כיום בלשכות רישום האוכלוסין כ-72 אלף תעודות זהות ביומטריות שאין להן דורש. נציגי משרד הפנים הסבירו שהסיבה לכך טמונה בצורך של האזרחים לאסוף את התעודות באופן אישי מלשכות האוכלוסין, וביקשו לאפשר לשלוח אותן בדואר. ח"כ סלומינסקי הסביר שהפצת מיליוני תעודות זהות ביומטריות תדרוש מהדואר גיוס כוח אדם בהיקף נרחב, ועלולה להוות פרצה שדרכה יסתננו למנגנון החלוקה גופים עברייניים, שיזייפו את התעודות הביומטריות.

לכן, החליטה הוועדה על מעין פיילוט עד סוף השנה הבאה. יצוין כי בפרק הזמן שניתן בהחלטה יהיה על לשכות האוכלוסין למצוא דרך להעביר את 72 אלף התעודות הביומטריות שעדיין לא נלקחו לבעליהן.

עו"ד יהונתן קלינגר מהתנועה לזכויות דיגיטליות אמר כי "רשות האוכלוסין ממשיכה בהפקרת המידע האישי שלנו, כאשר כעת היא מורידה שלב מהותי במניעת זיופי תעודות והתחזות. במהלך הדיון בוועדת החוקה גילינו שרשות האוכלוסין תיתן לחברה חיצונית לשלוח את התעודות הביומטריות לאזרחים הביתה, תשתמש במערכת הנפקת סיסמאות לא מאובטחת ותספק לכל אחד סיסמאות".

לסיכום ציין עו"ד קלינגר כי "העובדה שההליך החשוב בו התעודה נבדקת במסירתה מול פקיד הוסרה היא כשל משמעותי באבטחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים