נט-אפ צפויה לפטר 6% מהעובדים שלה

עליית מחשוב הענן ממשיכה לנגוס בצוותים של חברות האחסון ● זו הפעם השלישית בתקופה האחרונה שבה נערכת נט-אפ לקראת מהלך קיצוץ של מאות מועסקים מכוח האדם שלה

סיסקו: פחות הכנסות - ופחות עובדים. צילום אילוסטרציה: BigStock

נט-אפ (NetApp) הודיעה בסוף השבוע שבכוונתה לפטר 6% מכוח העבודה שלה, שהם כ-640 עובדים מתוך 10,700 המועסקים בשורותיה. החברה מסרה שהפיטורים הם חלק מהצורך לקצץ בהוצאות ולחתוך בעסקי הליבה שלה. היא ציינה כי הפיטורים והעלויות הקשורות בהם יביאו לקיצוץ בהוצאותיה של החברה מ-60 ל-50 מיליון דולר.

הפיטורים, שיצאו לפועל עד סוף השנה הבאה, מבוצעים במסגרת סיבוב נוסף של קיצוצים. הם חוברים לשני סבבים של פיטורים שאירעו בחברה בתקופה האחרונה: זה שטלטל אותה בשנה שעברה ופיטוריהם של 1,500 המועסקים שנט-אפ כבר ביצעה השנה. הסבב האחרון החל בהודעה שנמסרה בפברואר והושלם סופית ביולי.

בדומה לחברות חומרה גדולות אחרות, כמו HPE וסיסקו (Cisco), שפיטרו באחרונה עובדים, עליית מחשוב הענן פגעה גם בעסקי הליבה של נט-אפ, שכללו מכירת חומרת אחסון של דטה סנטר. כיום, במקום לקנות חומרה, עסקים משלמים עבור משאבי מחשוב לפי דרישה של ענקיות טכנולוגיה כמו אמזון (Amazon) ומיקרוסופט (Microsoft).

בדו"ח האחרון שלה, שפורסם באוגוסט, דיווחה נט-אפ על הכנסות רבעוניות של 1.29 מיליארדי דולר במכירות – ירידה של כ-3% מ-1.34 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, ההפסד הנקי של החברה עמד על 64 מיליון דולר בהשוואה ל-30 מיליון.

נט-אפ התחמשה באחסון פלאש

בדצמבר האחרון קנתה נט-אפ את חברה חומרת האחסון המתחרה SolidFire תמורת 870 מיליון דולר, בין השאר בגלל טכנולוגיית אחסון הפלאש (Flash) של הנרכשת. במקום מערכי האחסון המסורתיים של דיסקים מסתובבים, אחסון הפלאש מהיר יותר.

בשיחה שקיים באוגוסט עם אנליסטים אמר מנכ"ל נט-אפ, ג'ורג קוריאן, כי ארגונים יכולים להשתמש באחסון הפלאש שלה בכדי לשכפל את מה שחברות כמו אמזון, גוגל (Google) ופייסבוק (Facebook) משתמשות בו בדטה סנטרים שלהן. הוא טען אז שמוצרי אחסון הפלאש של נט-אפ "יהיו ברוב העסקים שצועדים קדימה".

בהודעתה על הפיטורים האחרונים מסרה החברה כי היא מתחילה לראות התקדמות עם מוצרי מגזרי צמיחה גבוהים, כמו מערכי פלאש ופתרונות ענן היברידי. בפתרונות אלה עושות חברות שימוש במשאבי מחשוב ענן בשילוב הדטה סנטרים הפנימיים שלהן, שהותאמו לתוכנה מתקדמת לניהול דטה סנטרים, כך על פי The Wichita Eagle.

נט-אפ ציינה שהיא מקווה "לחזור לצמיחה מתונה" עד מאי 2017.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים