חקירה בגרמניה: האם פייסבוק הפרה את החוק נגד פשעי שנאה?

התביעה במדינה חוקרת את מארק צוקרברג ובכירים נוספים בהנהלת החברה, בחשד שזו לא הסירה פוסטים גזעניים ● פייסבוק: "לא הפרנו את החוק"

מארק צוקרברג. צילום: גוילום פאומיר, מתוך ויקיפדיה

צרות לפייסבוק (Facebook) בגרמניה: רשויות התביעה במדינה חוקרות את מארק צוקרברג ובכירים נוספים בהנהלת החברה בעקבות תלונה שלפיה פייסבוק הפרה חוקים של המדינה נגד ביטויי הסתה ושנאה, בכך שלא הסירה פוסטים גזעניים.

דובר מטעם משרד התובע במינכן הודיע על כך רשמית בסוף השבוע, אך סירב לספק נתונים נוספים.

התובע הראשי של גרמניה, צ'אן-ג'ו יון, הגיש תלונה יחד עם תובעים מאזור בוואריה כבר בספטמבר, ודרש שמנהלי פייסבוק יחויבו לציית לחוקים נגד ביטויי שנאה באמצעות מחיקה והסרה של פוסטים גזעניים או אלימים באתר שלה.

יון צירף לתלונתו 438 פוסטים שסומנו כלא הולמים אך לא נמחקו במהלך השנה האחרונה, בהם דוגמאות מובהקות של דברי שנאה וגזענות וקריאה לאלימות בהקשר לאזכורים של תקופת השואה הנאצית.

בתלונה מוזכרים צוקרברג ותשעה מנהלים בכירים נוספים, בהם מנהלת התפעול, שריל סנדברג.

פייסבוק: אנחנו נלחמים בפוסטי השנאה

החוקים של פייסבוק עצמה אוסרים על ביטויי איום, הטרדה והפחדה, אך רבים טוענים שהיא לא פועלת די על מנת לאכוף אותם, ושהיא נכשלה בעצירת גל הפוסטים האלימים והגזעניים ששטפו את הרשת החברתית בתקופה של זרם המהגרים לאירופה.

דובר מטעם החברה טען שהיא לא הפרה את החוק הגרמני ושהיא פעלה כדי להילחם בפוסטי ותגובות השנאה. "אנחנו לא מגיבים באשר למצב של חקירה אפשרית, אבל אנחנו יכולים לומר שהטענות חסרות שחר ושלא הייתה שום הפרת חוק גרמני על ידי פייסבוק או עובדיה", הוסיף.

בעקבות המחאה הציבורית והלחץ מצד פוליטיקאים גרמניים שכרה פייסבוק את ארוואטו, שירות עסקי של Bertelsmann, שמנטר ומוחק פוסטים גזעניים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים