בעקבות משבר ה-Note 7: סמסונג "חותכת" את תחזית הרווח בשליש

החברה מעריכה כי הרווח התפעולי שלה ברבעון השלישי יעמוד על 5.2 טריליון וון במקום 7.8 טריליון ● אנליסטים: המשבר גרם לחברה נזק ישיר של 17 מיליארד דולר

ברבעון השלישי: סמסונג תרוויח פחות וונים משציפתה. אילוסטרציה: BigStock

משבר ה-Note 7 גורם לסמסונג (Samsung) "לחתוך" את תחזית הרווח התפעולי שלה בכשליש: החברה הודיעה כי היא הורידה את ההערכה, הנוגעת לרבעון השלישי של השנה, מ-7.8 טריליון וון ל-5.2 טריליון (שהם 4.66 מיליארד דולר).

בנוסף, החברה הורידה את ההערכה שלה בסעיף ההכנסות ל-47 טריליון וון (כ-4.2 מיליארד דולר) לעומת תחזית קודמת של 49 טריליון וון.

ההערכות של החברה באות על רקע החלטתה להפסיק לייצר את מכשיר הדגל הנוכחי שלה, ה-Galaxy Note 7, עקב ההתפוצצויות של מספר מכשירים. חלק מאותן התפוצצויות אירעו לאחר שהחברה ביצעה ריקול של 2.5 מיליון מכשירים.

אנליסטים טכנולוגיים צוטטו ברויטרס (Reuters) כמעריכים שצפוי לחברה נזק ישיר של 17 מיליארד דולר כתוצאה מאובדן מכירות צפויות של מכשירי ה-Note 7 ברבעונים השלישי והרביעי של השנה. להערכתם, סמסונג הייתה מוכרת כ-19 מיליון מכשירים במחיר ממוצע של 900 דולר כל אחד.

שערי המניות של החברה נפלו אתמול (ד') ושלשום בבורסת סיאול, אולם היום הן עלו ב-1.43%. ככלל, למרות ההפסדים הכבדים שצפויים לסמסונג, נראה שהמשקיעים לא בפאניקה, שכן מאז התחלת החודש ירדו שערי המניות שלה בסיאול ב-8.2% בלבד.

סמסונג מתחילה להציע פיצוי

מאז הודעתה על הפסקת הייצור והמכירות של ה-Note 7 החלה סמסונג להציע החזרים כספיים לבעלי מכשירים בדרום קוריאה. אתר פורצ'ן (Fortune) דיווח שהלקוחות שיחזירו לחברה את המכשירים, שכאמור – מחירם הממוצע הוא כ-900 דולר, יקבלו קופון בסך של 30 אלף וון (כ-27 דולר), ואלה מהם שיחליפו למכשיר אחר של החברה יקבלו 70 אלף וון נוספים, שייגרעו מהתשלומים שלהם לחברה.

על פי סמסונג, מדובר בפיצוי של הלקוחות על "אי הנוחות הרבה" שנגרמה להם.

בארצות הברית שלחה סמסונג לחלק מהלקוחות קופסאות עמידות לאש וכפפות מגן – צעד שגרר תגובות הומוריסטיות ברשתות החברתיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים