המדינה: HOT לא תחויב להקים תשתיות פס רחב ביישובים בפריפריה

הנושא יידון שוב בשנה הבאה, כשבינתיים תוכל החברה לתת את השירותים על גבי תשתיות של חברה אחרת, קרי - בזק ● המשמעות: הכנסות של עשרות מיליוני שקלים ל-HOT

נותן הקלות ל-HOT. השר צחי הנגבי. צילום עצמי - מתוך ויקיפדיה

המדינה החליטה שלא להטיל על HOT חובה לספק שירותי פס רחב ליישובים שטרם חוברו לתשתית שלה. היא תוכל לספק למקומות אלה את שירותי הטלוויזיה שלה על גבי תשתית פס רחב של חברה אחרת, קרי – בזק, במחירים שאותם היא גובה כיום. לפי ההחלטה, HOT צריכה לעשות זאת לא יאוחר מ-31 בדצמבר הקרוב.

בכך קיבל השר צחי הנגבי את המלצות הוועדה המייעצת, שבראשה עמד מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר.

המשמעות היא ש-350 אלף איש המתגוררים ביישובים חסרי תשתית HOT יוכלו לקבל את שירותי החברה על גבי תשתית אינטרנט רחבת פס. אלא שמדובר בצעד שייטיב עם HOT ויאפשר לה להגדיל את הכנסותיה בעשרות מיליוני שקלים מבלי שהיא צריכה להשקיע בפריסת תשתיות פס רחב, לפחות לא בטווח המיידי. משרד התקשורת אף לא קונס אותה על הפרת החלטות בעניין הפריסה שהייתה צריכה לעמוד בהן זה מכבר.

במשרד הסבירו את ההחלטה "בשינויים משמעותיים שחלו בשוק התקשורת בשנים האחרונות". ביניהם הוא מונה "שינויים טכנולוגיים, שמאפשרים ל-HOT לשדר שידורים על גבי האינטרנט, וכן שינויים שחלו בשוק בעקבות רפורמת השוק הסיטונאי, שאפשרה לצרכן לבחור ספק אינטרנט באופן עצמאי ולא רק לקבל שירות באמצעות בזק ו-HOT".

לגבי ההשקעה בתשתיות ציין משרד התקשורת כי "במהלך השנה הקרובה תגובש מתכונת להשלמת הפריסה בין החברה למשרד, וככל שהחברה אכן תתקדם במתכונת הפריסה עליה המליצה הוועדה, ותתכונן למעבר לשידורים באמצעות סיבים אופטיים, תדון הוועדה בנובמבר 2017 באפשרות להרחיב את ההסדר האמור". כלומר, אם היא תמשיך לא להשקיע בתשתיות, ייתכן שהמשרד יאפשר לה להרחיב את ההסדר.

התנועה לאיכות השלטון: לבטל את ההחלטה

בעקבות פרסום ההודעה של משרד התקשורת פנתה היום (ב') התנועה לאיכות השלטון במכתב להנגבי ולפילבר, עם העתק לאביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, שבו היא דורשת לבטל את ההחלטה ולקיים הליך שימוע.

"ברור כי אסור למשרד התקשורת להמשיך ולאפשר ל-HOT להלבין את הפרותיה הבוטות. עליו לפעול באופן מידי לאכיפת חובותיה של HOT, כפי שנקבעו על ידי השר גלעד ארדן", כתבה עו"ד שני בראון מהמחלקה המשפטית של התנועה. לדבריה, "החלטה זו התקבלה בניגוד מוחלט לחובתה של HOT ותוך פגיעה חמורה בציבור".

בהמשך מציין המכתב כי "HOT כשלה מלמלא אחר חובתה במשך השנתיים שעמדו לרשותה והתעלמה כליל מחובתה האוניברסלית, כפי שחויבה להגשימה בתנאי הרישיון שלה. אך חמור מכך, משרד התקשורת לא פעל משך כל התקופה האמורה לפיקוח על החברה ולא בחן כי זו אכן פועלת להגשת חובותיה אלה, ואף לא פעל להטלת עיצומים עליה בגין הפרת חובותיה החוקיות. אלא שבכל זאת לא די, וכעת משרד התקשורת ממשיך ונותן יד להפרות אלה, שעה שהוא מאפשר ל-HOT לדחות את פריסת התשתיות למועד עלום בעתיד, כאשר אין בנמצא אף תוכנית חלופית אחרת לפריסתן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים