איימי שומר: מצחיקה אבל מסוכנת?

על פי מחקר חדש של אינטל סקיוריטי, תוצאות החיפוש של שמה של שומר עלולות לחשוף את הגולשים לווירוסים ולתוכנות זדוניות - יותר מכל מפורסם אחר

הומור מסוכן. איימי שומר. צילום: BigStock

מסתבר כי מסוכן לחפש מידע על איימי שומר, הקומיקאית הפרובוקטיבית.

על פי מחקר חדש של אינטל סקיוריטי (Intel Security), זרוע הסייבר של החברה, תוצאות החיפוש של שמה של שומר עלולות לחשוף את הגולשים לווירוסים ולתוכנות זדוניות – יותר מכל מפורסם אחר. כך, לדוגמה, חיפוש של "איימי שומר טורנט" מניב סיכוי של 33% להגיע לאתר אינטרנט זדוני.

שומר יכולה להתגאות בכך שהיא האישה הראשונה שזוכה בתואר המפוקפק. למקום השני ברשימת הידוענים ה"מסוכנים" הגיע הזמר ג'סטין ביבר, ואחריהם נמצא מנחה The Voice, קרסון דיילי.

המסוכן הרשמי של המקום השני.  ג'סטין ביבר. צילום: BigStock

המסוכן הרשמי של המקום השני. ג'סטין ביבר. צילום: BigStock

קומיקאים נוספים בין עשרת הגדולים הם כריס הרדוויק (מקום שביעי) ודניאל טוש (מקום שמיני). וויל סמית', הראפר והשחקן ההוליוודי, מצטרף לזמרות פופולריות כגון ריהאנה (מקום חמישי), מיילי סיירוס (מקום שישי), סלינה גומז (מקום תשיעי) וקאשה (מקום עשירי) הנועלת את העשיריה הפותחת של הרשימה.

תאוות הגולשים לחדשות על אמנים וידוענים שהם מעריצים מובילה את עברייני הסייבר לפתות אותם לבקר באתרים גדושי נוזקה, המסוגלים לגנוב סיסמאות ומידע אישי.

המחקר של אינטל סקיוריטי מפרט את הדרכים השונות שבאמצעותן האקרים מנצלים את ההערצה לאייקוני פופ, הסיכונים הטמונים בהתנהגותם המקוונת של המעריצים וכיצד ניתן להתגונן באופן הטוב ביותר מפני איומים פוטנציאליים.

"העובדה ששומר מובילה את הרשימה מדגישה את מגמת ההתנתקות מהטלוויזיה", הסביר גארי דייוויס, אנליסט בתחום אבטחת הצרכנים באינטל סקיוריטי. "היום, יותר מתמיד, הצרכנים צורכים סרטוני סטרימיניג, תוכניות טלוויזיה וסרטים באינטרנט. ככל שגוברת הפופולריות של שיתוף קבצים והשימוש בטורנטים, אין זה מפתיע שטלוויזיה וסרטי קולנוע הופכים למטרה של עברייני הסייבר המקימים אתרים זדוניים".

לא משחקת משחקים. ריהאנה. צילום: ויקיפדיה

לא משחקת משחקים. ריהאנה. צילום: ויקיפדיה

עורכי המחקר באינטל מציעים כמה כללי זהב לגלישה בטוחה: לצפות בתוכן ישירות מהמקור, ולא באמצעות אתרי צד שלישי, להימנע משימוש בטורנטים, לשמור על המידע האישי ולהזין פרטים אישיים כמו מספר כרטיס אשראי, כתובת מייל, כתובת הבית או סיסמה לרשת חברתית, רק לאחר וידוא שלא מדובר באתר מתחזה או תרמית אחרת העלולים להוביל לגניבת זהותכם, ולהשתמש בהגנה בכל ההתקנים.

לדברי החוקרים, "צרכנים חייבים להגן על כל ההיבטים הדיגיטליים של חייהם מבלי להתחשב במקום שבו הם נמצאים, סוג ההתקן או המקום שבו הם מאחסנים את המידע האישי. השתמשו בפתרונות שעובדים בכל ההתקנים ומספקים הגנה מפני איומים כגון תוכנות זדוניות, פריצה (האקינג) וגניבת זהות (פישינג)".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים