"תפקיד ארכיטקט המערכות הולך ונעשה חשוב יותר"

"האפשרויות העומדות בפניו לתרום את השפעתו האישית על הטכנולוגיה מעולם לא היו רבות כל כך", אמרה סטפני צ'יראס, סגנית נשיא ביבמ

סטפני צ'יראס, סגנית נשיא ומנהלת אספקת מערכות Power ותשתיות ביבמ. צילום: יבמ, מתוך יוטיוב

"בתקופה האחרונה חלה עלייה בחשיבות תפקידו של ארכיטקט המערכות. האפשרויות העומדות בפניו לתרום את השפעתו האישית על הטכנולוגיה מעולם לא היו רבות כל כך", אמרה סטפני צ'יראס, סגנית נשיא ומנהלת אספקת מערכות Power ותשתיות ביבמ (IBM). לדבריה, "הארכיטקטים של המערכות הם מעצבי העתיד, המעצבים של רעיונות חדשים ושל מה שניתן לעשות עם הטכנולוגיה".

צ'יראס פתחה את אחת המליאות שהתקיימו במסגרת כנס Edge של יבמ, שנערך באחרונה בלאס וגאס. כותרת המליאה הייתה "The Power of the Individual" (בכפל משמעות למילה Power, שהיא משפחת שרתים של החברה).

אחת ההרצאות המעניינות במהלכה הייתה של ג'ייסון פונטין, העורך והמו"ל של המגזין MIT Technology Review. הוא הציג שלושה יזמים צעירים, שהוא מאמין שיחוללו שינויים בעולם – האחד בתחום הרפואה, השני בלימוד מכונה רובוטי-אינטראקטיבי והיזמית השלישית היא אחת מ-"יצרני" הפטנטים הפורים ביותר ביבמ, שגם פרסמה ספר ילדים על טכנולוגיה וכעת מתכננת להוסיף טכנולוגיה קוגניטיבית למסחר המקוון.

שלושתם משתייכים לפרויקט היזמים הצעירים, מתחת לגיל 35, שעורכי המגזין מזהים כמחוללי שינוי. פונטין ציין כי "בפרויקט נמנו ב-16 השנים האחרונות שמות מפורסמים כמו אלה של מייסד פייסבוק (Facebook), מארק צוקרברג, ושל מקימי גוגל (Google), סרגיי ברין ולארי פייג' – עוד לפני שמישהו בכלל הכיר אותם".

סיפור לקוח של חברת ביטוח

בהמשך הוצג סיפור לקוח של חברת הביטוח הרפואי Florida Blue, שעברה ממיקוד עסקי למיקוד באינדיבידואל ולעבודה מול ארגונים ממשלתיים, מה שהוביל לשינויים דרמטיים בחברה ובתשתיות המחשוב שלה. לדברי אחד המנהלים הבכירים בה, בזכות המעבר משרתי x86 ל-OpenPower שיפרה Florida Blue את רמת הביצועים שלה פי חמישה, תוך הפחתה בצריכת האנרגיה בזכות מיזמים ירוקים ופישוט הסיבוכיות הכללית של המערכות.

ג'ייסון פונטין, העורך והמו"ל של המגזין MIT Technology Review. צילום: יבמ, מתוך יוטיוב

ג'ייסון פונטין, העורך והמו"ל של המגזין MIT Technology Review. צילום: יבמ, מתוך יוטיוב

הוא ציין כי זמן התגובה לטיפול בלקוח ירד מתשע לשש דקות, ובכך הוזיל את עלות כוח האדם והגביר את שביעות הרצון של הלקוחות. חברת הביטוח פרסה בנוסף את היכולות האנליטיות של Hortonworks במערכות Power לצורך זיהוי בזמן אמת של הונאות – אחת ההוצאות הגבוהות ביותר של חברת הביטוח.

המעבר לטכנולוגיית בלוקצ'יין ול-Hyperledger של יבמ היה אחד הנושאים שהחברה הדגישה לאורך הכנס. הדבר הוצג מעל הבמה על ידי אחד המדענים הבכירים של החברה, שהסביר על יכולתה של הטכנולוגיה במגוון שימושים פיננסיים למנוע הונאות, לשפר את אמינות ההעברות ולאמת את מקורן.

הוא אמר כי "היתרון הגדול של Hyperledger הוא היכולת להתאימו כך שכל פעולה תהיה חתומה אלקטרונית, מה שמותיר מעקב ביקורת ברור ואמין".

אחת החברות שמשתמשות בטכנולוגיה היא חברה למסחר ביהלומים, שמנהלת את שרשרת האספקה שלה בעזרת בלוקצ'יין, ומפקחת על מקורן של האבנים ועל הבעלות עליהן בכל טרנזקציה שהן עוברות.

הכותבת הינה שליחת אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים