טק-דטה קונה את חטיבת ה-IT של אבנט תמורת 2.6 מיליארד דולר

סך המחזור השנתי של החטיבה מוערך ב-27 מיליארד דולר, והיא מתמקדת במכירות חומרה ותוכנה עבור דטה סנטרים ותשתיות IT אחרות ● העסקה תבוצע בעיקר במזומן, אבל גם במניות שיעניקו לאבנט כ-7% מטק-דטה

רכישת ענק. טק-דטה

אבנט (Avnet), מהחברות הגדולות בעולם בתחום שיווק רכיבי האלקטרוניקה והמחשבים, מוכרת את חטיבת ה-IT שלה לסיטונאית המחשבים הגלובלית טק-דטה (TechData) תמורת 2.6 מיליארד דולר. העסקה משלבת 2.4 מיליארד דולר במזומנים ו-2.785 מיליון מניות רגילות של טק-דטה, שיעניקו לאבנט כ-7% משווי החברה.

החטיבה אותה מוכרת אבנט, שסך המחזור שלה מוערך ב-27 מיליארד דולר, מתמקדת במכירות של חומרה ותוכנה עבור דטה סנטרים ותשתיות IT אחרות.

העסקה כבר אושרה על ידי הנהלות שתי החברות והיא אמורה להגיע לקו הסיום שלה במהלך הרבעון הראשון של 2017. בעקבות הרכישה תרחיב טק-דטה את השוק שלה ל-14 מדינות נוספות, ובסך הכול היא תהיה פעילה ב-35 מדינות. בנוסף, אבנט מעבירה לה לקוחות באזור אסיה-האוקיינוס השקט – אזור בו הפעילות של טק-דטה הייתה עד כה נמוכה מאוד עד אפסית.

"כתוצאה מהצעת הערך המשופרת שנוצרה בעקבות העסקה הזו, טק-דטה תמוקם טוב יותר כדי ללכוד הזדמנויות שמבוססות על טכנולוגיות העידן הבא. היא תספק ערך מבדיל ללקוחות ולשותפים, תתמוך בפיתוח הקריירה של העובדים ותייצר החזר טוב עבור בעלי המניות שלה", אמר מנכ"ל החברה, בוב דוטקווסקי, בהודעת הרכישה.

קשה לראות השפעה של העסקה הזו על אבנט ישראל, על אף שהיא הוקמה בידי אבנט העולמית באמצעות רכישות ומיזוגים של חברות מקומיות, שפעלו בארץ עד שנת 2000. המוכרות שביניהן אלה רדט רכיבים וגליום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים