אל תזניחו את אנשי הקשר

אפליקציית Contacts של אנדרואיד הייתה עד היום די לא מרשימה, כך שכמעט לכל חברה סינית שהשיקה אי פעם ממשק משלה - הייתה גרסה משלה לאנשי הקשר ● אך לא עוד!

Contacts

במשך תקופה ארוכה מאוד נחשבה אפליקציית אנשי הקשר של אנדרואיד, קרי Contacts, כאחת המוזנחות ביותר מבחינתם של המשתמשים.

ב"מוזנחות", הכוונה היא להתייחסות בהיבט של כמה משאבים השקיעה גוגל בתחזוקה שוטפת של האפליקציה, ויותר מכך, בהתאמה שלה לעידן המודרני של מערכות ההפעלה ולשפת העיצוב שבנויה מתחת ולרוחב וגם לאורך של האפליקציות שיוצאות מבית היותר-הפנימי של החברה בשנתיים האחרונות.

זה בא לידי ביטוי בכך שהאפליקציה סיפקה רק שתי לשוניות: אנשי קשר ומועדפים. תחת לשונית אחת רשימת אנשי הקשר בסדר אלפא-ביתי, ובשנייה ראשים בעיגולים גדולים יותר, וזהו פחות או יותר. משעמם, לא ממש ידידותי לסביבה, וזה לא פלא שכמעט לכל חברה סינית שהשיקה אי פעם ממשק משלה, וגם אחרות שעשו זאת באופן נקודתי בלי מערכת סביבתית תומכת, הייתה גרסה משלה לאפליקציית אנשי הקשר שניסתה לספק הרבה יותר אפשרויות לתפעול של זה.

אבל מתברר שבגוגל (Google) מישהו נזכר שגם אנשי הקשר צריכים לקבל שדרוג כלשהו, כלומר הרשימה הזו שמכילה את כל השמות והפרטים שלהם יחדיו. אולי בגלל שלאחרונה הם מטפלים באפליקציות יצירת הקשר בין אנשים, כולל התוספת של Duo ושיחות הווידיאו שלה, או שלא, אבל גם אנשי הקשר מציגה כעת חזות מרועננת.

די לכפילויות

יכול להיות שברגע הראשון שתפעילו את האפליקציה לאחר העדכון אתם תגרדו בראש ותשאלו מה רוצה מאיתנו הבחור הזה. למה? כי מה שתראו מול העיניים זה רשימת שמות ארוכה, יותר או פחות, מסודרת בסדר אלפא-ביתי כזה או אחר. אבל שנייה אחרי זה, אם תאמצו את המבט – טוב, לא באמת – תשימו לב שיש שינוי. הלשונית של המועדפים נעלמה. יש למעלה מצד שמאל את זכוכית המגדלת שמסמנת חיפוש, ויש למטה משמאל אייקון של פלוס להוספת איש קשר.

אבל למעלה מצד ימין יש גם את האייקון שמסמל את התפריט המודרני של גוגל, זה שנראה כמו המבורגר עבור בעלי דמיון חופשי, גם צמחוניים – כי אפשר לעשות אחלה קציצה גם מפטריות אבל נשאיר את זה למקום אחר. זה גם אומר שגרירה מצד ימין של המסך פותחת את התפריט בדיוק כמו לחיצה על האייקון המדובר.

ואז מגלים שבכל זאת יש משהו חדש ומשמעותי, והוא הטיפול בכפילויות. אם בגרסה הקודמת היה צריך להיכנס לאיש קשר ולבחור לחפש כפילויות עבורו, וזה לא ממש תהליך נוח, כעת האפליקציה מזהה אותן לבד ומציעה אותן בתפריט המתאים, כאמור. ויותר מכך, ברשימת הכפילויות שמופיעה, הבחירה האם לבצע מיזוג או לא קלה מאוד. בכך בעצם מדובר ביישור קו עם האפליקציה כפי שהיא פעילה בדפדפנים השולחניים.

הסרה של אנשי קשר

והחידוש הנוסף הוא השימוש בתוויות אותן הציגה לראשונה גוגל ב-+Google שעדיין חיה ברקע כך מסתבר. בכל מקרה, השימוש בתוויות מאפשר למיין את רשימת אנשי הקשר בקלות לפי התוויות ולהציג רק את מי שרלוונטי. לדוגמה, אין סיבה להציג את כל החברים, וכל המשפחה, וכל המאהבים/מאהבות ברשימה אם מחפשים איש מקצוע מסוים ששמרנו את שמו.

כך או כך, כשנכנסים לרשימת משנה שכזו אפשר להסיר ממנה אנשי קשר על ידי ביצוע לחיצה ארוכה וסימון התיבה בשורת השם שלהם, או, לחלופין, ללחוץ על תפריט השלוש הנקודות ולבחור את האפשרות "הסרה של אנשי קשר".

אפשר להוסיף מישהו לרשימה קצרה מסוימת על ידי לחיצה על אייקון איש הקשר בפס התפריט העליון ובחירת איש קשר מהרשימה הכללית. אפשר גם להוסיף לבד תוויות חדשות, אם רוצים. עם זאת, מה שהיה חסר לי זו דרך קלה למחוק תוויות. לא ממש מצאתי לעשות זאת דרך האפליקציה עצמה, וחבל.

בהגדרות אפשר לקבוע כל מיני קביעויות שונות כגון איך להציג את רשימת אנשי הקשר, והכל די ברור מאליו.

אז יש עוד כמה דברים שאולי אפשר להוסיף לאפליקציית אנשי הקשר המעודכנת של אנדרואיד, אבל הגרסה הנוכחית בהחלט מספקת קפיצת דרך משמעותית.

להורדה/עדכון לחצו כאן.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים