ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה חדש בטק מהינדרה

בארגון טוענים כי אחרי שהעבירה עובדים לתאגיד ההודי, חברת זורה - לשעבר קומברס - מנסה להחזיר אותם אליה ופוגעת בתנאים שלהם ● מדובר בסכסוך עבודה שני בחברה

ההסתדרות

איגוד עובדי ההיי-טק בהסתדרות ונציגות עובדי טק מהינדרה מרעננה הודיעו לפני זמן קצר להנהלת החברה על הכרזת סכסוך עבודה, שנוגע לכ-180 עובדיה בישראל. בנציגות העובדים טוענים כי ההנהלה נוקטת "בחוסר תום לב" ומתכננת מהלכים חד צדדיים.

טק מהינדרה היא קבוצת היי-טק גדולה בבעלות הודית, המתמקדת בפעילות הפיתוח של זורה (לשעבר קומברס). באפריל אשתקד חתמו החברות על הסכם להעברת עובדי חטיבת שירותי הדיגיטל וחטיבת הפיתוח של זורה לתאגיד ההודי. חודשיים לאחר מכן הגיעו ההסתדרות וההנהלה להסכם שהסדיר את מעבר העובדים מקומברס לטק מהינדרה. בדצמבר האחרון הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה ראשון בפעילות של החברה בארץ, מאחר שלטענתה ההנהלה "נוקטת בשינויים חד צדדיים שמשליכים על תנאי העסקתם של העובדים באתר החברה בישראל".

כעת טוענים בהסתדרות ובנציגות העובדים כי מזה כמה שבועות "מתנהלת הנהלת טק מהינדרה כלפי עובדיה באופן שאינו מקובל ביחסי עבודה קיבוציים. כך, למשל, נודע כי בכוונתה לבצע שינויים ארגוניים חד צדדיים המשליכים על תנאי העסקתם של עשרות עובדים – מבלי שנמסר על כך מידע מקדים לוועד. במסגרת זאת החליטה ההנהלה על החזרתם של כ-70 עובדים להעסקה בזורה ועל סגירתה של מחלקת התמיכה בישראל".

עילה נוספת לסכסוך העבודה היא, לפי ההסתדרות, שינויים שבוצעו בהגדרות התפקיד של צוות הניהול הישראלי, תוך שנגרעו סמכויות. "כל זאת מתבצע תוך הסתרת מידע מנציגות העובדים – מידע שיש לו השלכות על תנאי העסקתם וביטחונם התעסוקתי", נכתב בהודעת הארגון.

עמיר בריגה, יו"ר הוועד, אמר כי "בשבועות האחרונים זורה, שרק לפני שנה וחצי העדיפה לשחרר את כל מרכז הפיתוח שלה לטק מהינדרה בטענה של צרכי חסכון, חותרת נמרצות להחזרה של חלק ממרכז הפיתוח תוך ניצול ציני של העובדים לצרכיה העסקיים".

לדבריו, "למרות הסכמים קיימים ופניות חוזרות ונשנות, הנהלת טק מהינדרה ממשיכה במהלכים חד צדדיים בשיתוף זורה, בכיוון של שינוי ארגוני נרחב הפוגע בעובדים וביכולת הצמיחה של החברה בישראל. משכך, כוועד עובדים שאחראי לטובת כלל העובדים ולטובת החברה עצמה, לא נותר לנו אלא להכריז על סכסוך עבודה, ולהפציר במעסיק לשבת עמנו באופן מיידי למשא ומתן ולהפסיק לאלתר את כל הפעולות החד צדדיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים